×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
۲۳۱ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان برای برگزاری انتخابات تدارک دیده شده است/دشمنان منتظر ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی هستند تا نظم و امنیت را بر هم بزنند

به گزارش “سیرجان خبر” نشست توجیهی کاندیداهای شورای اسلامی شهرهای سیرجان و نجف شهر عصر روز گذشته در فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان برگزار شد.

در این نشست که با حضور امام جمعه وجمعی ازمسئولان شهرستان برگزار شد، سهراب بهاالدینی فرماندار شهرستان سیرجان گفت: در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی در شهر سیرجان ۶۸ نفر و در شش شهر اقماری نجف شهر، بلورد، زیدآباد، پاریز ، هماشهر و خواجوشهر ۷۲ نفر و نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ نفر در شوراهای روستایی شهرستان سیرجان در ۲۳۱ شعبه اخذ رای که در سطح شهرستان برای برگزاری انتخابات تهیه و تدارک دیده شده است، به رقابت می پردازند.


وی گفت: به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، تعداد شعب اخذ رای نسبت به انتخابات دوره گذشته افزایش قابل توجهی داشته و انتخابات با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود و تیم های پزشکی همچوی بهیاران و بهورزان و نیروهای هلال احمر در طول زمان انتخابات همکاری دارند تا نگرانی شهروندان هم نسبت به شیوع این بیماری برطرف شود.

سهراب بهاالدینی اذعان کرد: ۵ هزار و ۷۵۰ نفر در امر برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور همکاری دارند .

معاون استاندار با اشاره به اینکه مردم شهرستان سیرجان خود را وفادار نظام و رهبری می دانند و برای خلق حماسی و انتخابات پرشور این دوره نیز همچون دوره های قبل استقبال خوبی از انتخابات خواهند داشت و پای صندوق های رای حاضر خواهند شد، بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی بسیار مهم و سرنوشت ساز است و لذا رعایت موازین شرعی و قانونی، خودداری از تخریب رقیب، دوری از وعده های خارج از توان شورا، جلوگیری از سیاه نمایی و همکاری با متولیان امر انتخابات مهمترین نکاتی است که کاندیداهای شوراها باید با جدیت رعایت کنند.
آقای بهاالدینی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت برای امنیت وآسایش کشور شهدایی تقدیم کردیم وبه هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم بعضی افراد آرامش شهر را بهم بزنند و به اقتدار برخورد خواهیم کرد.

در این جلسه همچنین حجت الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان با تاکید بر شور انتخاباتی با حضور حداکثری مردم گفت: دشمنان منتظر ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی هستند تا نظم و امنیت را بر هم بزنند و یکی از مهمترین وظایفی که باید از سوی داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مدنظر قرار گیرد، عمل به قانون است که همه افراد در برابر قانون مساوی هستند.

نماینده ولی فقیه در سیرجان با نقل آیات و روایات اصل سلامت انتخابات را توجه به جایگاه ابدی هر انسان عنوان کرد و افزود: مبادا از یاد آخرت غفلت شویم و آخرت خود را به دنیا بفروشیم؛ چرا که این چند روزه عمر کوتاه است و تمام می شود و باید پاسخگوی عملکردمان در پیشگاه خداوند متعال باشیم.
وی حضور گسترده مردم در انتخابات سرنوشت ساز سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را یک اصل مهم برشمرد و عنوان کرد: تقوا و سلامت کاندیداها بسیار مهم و نقطه قوت مردم و امید به آینده خوب انتخابات خواهد بود و این امر زمانی محقق خواهد شد که مردم نسبت به قانونمداری همه داوطلبان یقین حاصل کنند.

امام جمعه سیرجان با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به روش مختلف سعی در انحراف افکار عمومی و کمرنگ نشان دادن حضور در صحنه انتخابات را دارند، گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات یک عامل مهم در حفظ نظام جمهوری اسلامی است و حضور پرشور شما داوطلبان در عرصه انتخابات نیز می‌تواند سهم بسزایی در حضور گسترده مردم داشته باشد.

در ادامه این جلسه فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با تاکید بر قانون مداری و امنیت کامل گفت: با تمام توان و امکانات و ابزارهای قانونی، تلاش خواهیم کرد تا انتخاباتی آرام، با شور و شعور سیاسی و حضور حداکثری مردم برگزار شود.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد افزود: از آنجا که نیروی انتظامی مسوولیت اصلی برقراری نظم و امنیت در تمام بخش‌های جامعه به ویژه عرصه انتخابات را عهده دار است و در راستای انتخابات کلیه اقدامات تامینی، جلسات توجیهی و آموزشی برای حفاظت و امنیت حوزه های انتخابیه انجام شده و از هر لحاظ آمادگی کامل جهت برگزاری انتخابات سالم و پرشور در ۲۸ خرداد را داریم.

وی با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی باید بر رعایت قانون، عدم تخریب و تضعیف یکدیگر و اثبات توانایی‌های خود با استفاده از تبلیغات قانونی برای شهروندان دقت داشته باشند؛ افزود: عدم رعایت قانون و ایجاد تنش، موجب ناآرامی جامعه می‌شود و با مسببین و مخلین آرامش و امنیت برخورد قاطع می شود و قطعا نخواهیم گذاشت هیچ حرکتی که نظم انضباط و آرامش مردم را بر هم بزند ایجاد شود.

قاضی مجتبی قدیمی معاون دادستان سیرجان سخنران دیگر این نشست بود و با بیان موارد تخلف های انتخاباتی گفت: مواردی از قبیل پاره کردن عکس کاندیدای رقیب، چسباندن عکس در محل های ممنوعه، تخریب دیگر کاندیداها، شروع تبلیغات قبل از آغاز رسمی و بعد از پایان زمان تبلیغات، تعرض به حریم شخصیت های حقیقی و حقوقی و دخالت بیجا در فرایند انتخابات، خرید و فروش رای، تطمیع و تهدید رای دهندگان، عوام فریبی و ایجاد بی نظمی در اطراف شعب اخذ رای از موارد تخلف در امر تبلیغات است و رعایت انصاف در گفتگو و حفظ کرامت انسانها و در مجموع رعایت اخلاق مهمترین موضوعاتی است که در امر تبلیغات باید مدنظر کاندیداها قرار گرفته شود.

وی با بیان مفادی از قانون انتخابات به ذکر جرائم انتخاباتی و مجازات آن در قانون پرداخت و کلیه نامزدها را به رعایت قانون در این راستا توصیه کرد و یادآور شد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک فرصت ارزشمند است که می توانیم از ظرفیت آن برای استحکام اساس انقلاب اسلامی و رفاه مردم بالاترین بهره را ببریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.