×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
۴ استاندار جدید معرفی شدند

namad vezarat keshvar ostandariبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت‌دولت و در جمع خبرنگاران از انتخاب ۴ استانداران آذربایجان غربی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و هرمزگان تعیین شدند.

وی اظهار داشت: هیئت دولت بنا به پیشنهاد وزارت کشور در جلسه امروز خود «قربانعلی سعادت» را به عنوان استاندار آذربایجان غربی، «جاسم جادری» را به عنوان استاندار هرمزگان،‌ «علی‌اوسط هاشمی» را به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان و «رضا بابادی» را به عنوان استاندار کرمانشاه منصوب کرد.

سخنگوی دولت در خصوص لایحه بودجه ۱۳۹۳ کل کشور که هیئت وزیران در جلسه امروز خود در خصوص پیش لایحه آن بحث و تبادل نظر داشت، توضیح داد: یکی از اسنادی که همواره مورد توجه تهیه کنندگان بودجه‌های سالانه قرار می‌گیرد، قانون بودجه سال گذشته است.

نوبخت افزود: از آنجا که بیش از ۱۴۶ بند و ۵۹ تبصره در قانون بودجه ۹۲ وجود داشت، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور برای تهیه لایحه بودجه سال آینده تعدادی از این بندها و تبصره‌ها که نیاز به تکرار نداشتند، حذف کرد.

وی ادامه داد: بندها و تبصره‌هایی که هر سال در بودجه تکرار می‌شوند، از لایحه بودجه جدا شده و در قالب یک لایحه مستقل تحت عنوان الحاق ۴ ماده به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۰ پیشنهاد شد.

«تعدادی از لوایح که نیاز است در سال ۱۳۹۳ در قانون بودجه وجود داشته باشد، آماده شده و امروز لایحه بودجه سال آینده در معاونت برنامه‌ریزی تکمیل می‌شود و تا پایان هفته پیش‌نویس آن به هیئت وزیران تقدیم می‌شود تا از هفته آینده مورد بررسی قرار گیرد».

*لایحه بودجه ۹۳ به موقع تقدیم مجلس خواهد شد

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا اظهارات غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تاخیر دو هفته‌ای دولت در ارائه لایحه بودجه سال آینده صحت دارد، اظهار داشت: این مطلب صحیح نیست.

نوبخت تاکید کرد که‌ لایحه بودجه ۱۳۹۳ به موقع تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

*عدم تعادل بازار کار موجب بیکاری شده‌است

وی یکی دیگر از مسائلی که در هیئت وزیران مورد بررسی قرار گرفت، وضعیت بازار کار عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه عدم تعادل بازار کار در کشور موجب شده تعدادی از جمعیت آماده به کار ما بیکار باشند.

سخنگوی دولت گفت:‌ آثار سوئی که بیکاری در عرصه اقتصادی و اجتماعی دارد، هیئت وزیران را بر آن داشت تا ضمن بررسی آخرین تحلیل‌هایی که در این زمینه وجود دارد بتوانیم با تقسیم‌بندی و تقسیم کار میان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها، در خصوص تعادل بازار کار و افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری اقدام کنیم.

نوبخت در خصوص تداوم هدفمندی یارانه‌ها و نحوه توزیع آن که مورد سؤال خبرنگاری بود نیز اظهار داشت: با توجه به حساسیتی که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و پرداخت‌های یارانه‌ای دارد، دولت از همان آغاز کارگروه‌های متعددی را مامور بررسی این موضوع کرد.

وی تصریح کرد: کارگروه‌ها در دستگاه‌های مختلف مامور شدند تا جامعه هدف و مشمولان دریافت یارانه ‌و همچنین منابع درآمدی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و دو قلم دیگر و همچنین نحوه توزیع یارانه‌ را بررسی کنند.

سخنگوی دولت گفت: نحوه توزیع یارانه‌ها می‌تواند نقدی و غیرنقدی باشد و یکی از روش‌ها در پرداخت‌های غیرنقدی بحث بن کالاست که البته هیچ یک از این موارد در حال حاضر قطعی نیست.

نوبخت تاکید کرد: مطمئن باشید دولت با تدبیر کار را پیش می‌برد و قطعا قبل از اجرای سناریو طراحی شده آن را اطلاع‌رسانی و بازخوردها را دریافت می‌کند تا کار به نحوی سنجیده انجام شود که مجبور به تصحیح آن نشویم.

وی ادامه داد: البته این کار در مراحل پایانی قرار دارد و گزارش‌ها آماده است و فقط هیئت وزیران باید راهکار مناسب توزیع یارانه را انتخاب کند و تلاش ما این است که کاری که انجام می‌دهیم حتما بهتر از روش قبلی بوده و رضایت عمومی مردم را به همراه داشته باشد.

*دولت از اقدامات شتابزده در زمینه هدفمندی یارانه‌ها اجتناب می‌کند

نوبخت این نکته را متذکر شد که دولت از هر اقدام شتابزده در این زمینه که باعث تضییع حقوق جمعی از مردم شود، قطعا اجتناب خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آخرین کاری که قرار است در این زمینه صورت گیرد، به مصوبه آتی هیئت وزیران واسپاری می‌شود که بخشی از آن قطعا در لایحه بودجه ۹۳ در نظر گرفته شده و بخشی نیز در حوزه اجرا مدنظر قرار می‌گیرد.

*گزارش ۱۰۰ روزه را هفته آینده ارائه می‌دهیم

سخنگوی دولت در خصوص گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور درخصوص وضعیت کشور، اظهار داشت: همانطور که تاکید شد قرار است گزارش ۱۰۰ روزه از وضع کشور ارائه شود که به موقع انجام خواهد شد.

نوبخت افزود:‌ اراده دولت و شخص رئیس‌جمهور این است که کلیه فعالیت‌های فرزندان یعنی اعضای دولت به اطلاع مردم برسد و قطعا این کار به صورت روش‌مند انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته ابعاد گزارش ۱۰۰ روزه تهیه و تنظیم شده و در مراحل پایانی قرار دارد و انشاءالله برای هفته آینده انتظار خواهیم داشت که رئیس‌جمهور این گزارش را تقدیم ملت کنند.

سخنگوی دولت درباره قیمت دلار و نفت و بودجه ۹۳ نیز که مورد سؤال خبرنگاری بود، اظهار داشت: لایحه بودجه باید منعکس‌کننده نرخ دلار و نفت و حتی آثار و تبعات این ارقام بر اقتصاد کلان و رشد اقتصادی باشد.

وی افزود: به محض آنکه لایحه در هیئت دولت نهایی شد که برای آن گزینه‌هایی را که می‌تواند در سال آینده اجرایی شود فراروی هیئت وزیران قرار خواهیم داد تا بهترین را انتخاب کنند، به اطلاع مردم خواهد رسید.

*تصمیم دولت برای توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان

نوبخت در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص خبر منتشره مبنی بر مخالفت رئیس‌جمهور با افزایش قیمت شیر اظهار داشت: تصمیماتی در ارتباط با قیمت‌گذاری و چگونگی توزیع شیر بخصوص برای دانش‌آموزان وجود دارد که بعد از نهایی شدن اعلام می‌شود.

سخنگوی دولت گفت:‌ قطعا دولت با هر گونه افزایش قیمت غیرمنطقی که وجه گرانی دارد، به شدت مخالف خواهد بود و برای تثبیت قیمت اقدام خواهد کرد.

*کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه از ۴۱ به ۳۷ درصد

وی افزود: ضمن اینکه باید اظهار نگرانی کنیم از بالا بودن نرخ تورم، در عین حال اعلام می‌کنم نرخ تورم نقطه به نقطه از شهریور تا مهر از ۴۱ درصد به ۳۷ درصد کاهش یافته است.

نوبخت تصریح کرد: انتظار داریم روند نزولی تورم را داشته باشیم و این نرخ باید یک رقمی باشد اما نمی‌توان رویایی صحبت کرد ولی همت ما این است که نرخ تورم در سال ۹۳ حتی به زیر ۳۰ درصد برسد.

وی کاهش نرخ تورم را ناشی از رعایت انضباط در سیاست‌های مالی و پولی دولت عنوان کرد و گفت که این روند با جدیت ادامه می‌یابد چرا که نرخ فعلی تورم در کشور بسیار بالاست و به هیچ وجه مورد رضایت نیست.

سخنگوی دولت گفت: لایحه بودجه ۹۳ به گونه‌ای تهیه می‌شود که شاهد نرخ‌های کمتر تورم نسبت به وضعیت فعلی باشیم.

*تدابیر دولت برای کاهش آلودگی هوا

نوبخت در خصوص تدابیر دستگاه‌های ذی‌ربط برای کاهش آلودگی هوا که مورد سوال خبرنگاری بود نیز، توضیح داد: دولت روش‌هایی که می‌تواند آلودگی محیط زیست را تقلیل داده و به ویژه وضعیت هوا را بهبود بخشد در دستور کار دارد و دستوراتی را به دستگاه‌های مربوطه داده شده است.

سخنگوی دولت در پایان با محکوم کردن حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان اظهار داشت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی گزارشی در این خصوص به هیئت وزیران ارائه کردند.

نوبخت خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه متناسب با تحولات سیاست‌های لازم از سوی دولت و دستگاه‌های مسئول اتخاذ می‌شود، سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص اظهار نظر خواهد کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.