×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
۴۰۰ سیرجانی کارت اهدا عضو دریافت کرده اند

به گزارش “سیرجان خبر” ۳۱ اردیبهشت ماه روز ملی اهداء عضو، روز خانواده هایی است که در سخت ترین لحظات زندگی دل به دریای مهر و عطوفت میزنند و با اهداء اعضای عزیزان خود زندگی را به دیگران هدیه میدهند.

کارشناس واحد شناسایی اهدا عضو دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اهداء عضو امری بسیار ارزشمند و خیر خواهانه و به معنای واقعی انسان‌دوستانه است، اعضای بدن هر فرد مرگ مغزی و…. ضامن زندگی ۸ بیمار می تواند باشد ویک تا ۵۳ نفر را از معلولیت جسمی نجات می دهد.

سکینه نژاد بیگلری اذعان کرد: در حال حاضردر کل کشور۲۶ هزار نفر بیمار در لیست انتظار پیوند قرار دارند که از این ۲۶ هزار نفر ۳۰۰نفرشان مربوط به شهرستان سیرجان می باشد.

وی اظهار کرد: در سال ۹۸ با همت گروه سفیران اهدا عضو ،واحد شناسایی اهدا عضو معاون درمان و همکاری مردم فهیم شهرستان سیرجان توانسته ایم ۴۰ کارت اهدا عضو صادر کنیم که ۹۰درصد این افراد کارت خود را تحویل گرفته اند.

کارشناس واحد شناسایی اهدا عضو دانشکده علوم پزشکی سیرجان با بیان اینکه تمامی همشهریان می توانند در این عمل خیر داوطلب شوند گفت: دواطلبین می توانند با ثبت نام در سایت اینترنتی اهدای عضو ایرانیان ehda.center در این عمل خیر داوطلب شوند.

بیگلری گفت: در سال گذشته با رضایت خانواده های محمد امانی، ایمان شهبا ،اصغر اندانچه و سید علی موسوی اعضای بدن این افراد بزرگوار اهدا شد و جان چندین نفر را از مرگ حتمی نجات داد و جا دارد از خانواده این عزیزان تقدیر تشکر کرد.

وی اذعان کرد: در سال گذشته در بحث انجام پیوند اعضای بدن در سراسر کشورشاهد افزایش ۷۰درصدی بوده ایم و این افزایش آمار نشان می دهد سطح آگاهی آحاد جامعه ارتقاع پیدا کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.