×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
۵۰ نفر مبتلا به ایدز در سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” اکبر اسدی گفت: بیماری خزنده ایدز متأسفانه به دلیل طولانی بودن دوره کمون یا نهفتگی در فرد مبتلا، به زودی نمایان نمی شود و از ابتلای شخص تا بروز علائم بیماری حتی از ۳ سال تا ۲۰ سال نیز طول کشیده است، از طرفی به دلیل برخی رفتارهای ناهنجار در جامعه از جمله وجود روابط جنسی بدون ضابطه و حفاظت نشده، اعتیاد و معتادان تزریقی، مصرف مشروبات الکی به عنوان عامل محرّک، برخی خدمات زیبائی توسط افراد غیرمتخصص و فاقد صلاحیت و مجوز پزشکی (لیز، تتو و…) آمار مبتلایان خیلی بیشتر است و براساس‌ شاخص تعیبن شده برای هر کشور، این آمار تقریباً در سه ضرب شده تا به واقعیت جامعه نزدیک شود.

مدیر گروه بیماری ها معاونت بهداشتی گفت: طبق آخرین آماری که از سیرجان در دست داریم تعداد ۶۴ نفر مبتلا به ایدز بوده اند که از این افراد، ۱۴ نفر فوت شده و۵۰ نفر باقیمانده نیز تحت مراقبت فعال هستند.

اسدی در مورد نگاه جامعه به افراد مبتلا گفت: شخص مبتلا به بیماری ایدز، متهم نیست، خیانت کار و بی بند و بار و بزه کار هم نیست و باید مثل یک انسان عادی از تمامی خدمات اجتماعی برخوردار باشد چرا که افراد ممکن است به دلیل تنوع راه های انتقال، به این بیماری مبتلا شوند.

مدیر گروه بیماری ها دانشکده علوم پزشکی سیرجان اذعان کرد: چنانچه به هر دلیلی مشکوک به ابتلای به بیماری ایدز هستید بهترین مکان و محرم اسرار شما همشهری عزیز برای آزمایش تشخیص، مشاوره و آموزش، «مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و اجتماعی» واقع در سیرجان بلوار دکتر صادقی روبروی پارک ۱۷ شهریور جنب مرکز بهداشتی و درمانی سیدالشهدا (علیه السّلام) با شماره تماس ۴۲۲۰۴۰۲۲ است و در ساعات اداری آماده ارائه خدمات به صورت کاملاً محرمانه و رایگان به مراجعین می باشد. در مرکز مشاوره فوق، کیت های تشخیصی سریع بیماری ایدز وجود دارد که با دقت بالا می تواند بیماری ایدز را تشخیص دهد.

گفتنی است شعار امسال هفته جهانی اطلاع رسانی بیماری ایدز؛ پایان ایدز با پوشش همگانی خدمات پیشگیری، تشخیص، مراقبت و درمان است.
امروزه بزرگترین مشکل جامعه ما ناشی از پنهان کاری است که این امر می‌تواند مشکلات زیادی برای فرد مشکوک، خانواده، همسر و فرزندان او به همراه داشته باشد زیرا با تشخیص به موقع می توان مراقبت به موقع و درمان به موقع را انجام داده و با دارو، درمان های نگهدارنده و خدمات بالینی به موقع نیز می توان از مرگ زودرس ناشی از این بیماری ویروسی پیشگیری کرد.

از خانواده ها خواهش می کنیم که با مشاوره و برقراری روابط صمیمانه با فرزندان خویش زمینه ابتلا به این بیماری را از بین برده و از طرفی هر شهروند با شناخت راه های انتقال بیماری ایدز، مراقب سلامت خویش و عزیزان خود باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.