×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
پلیس با تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه برخورد خواهد کرد

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در گفت وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” از اجرای طرح تشدید مقابله با تهیه ، تولید و توزیع مواد محترقه و منفجره در چهارشنبه پایان سال با همکاری اتاق اصناف در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد رضا ایران نژاد در رابطه با این خبر گفت:  نیروی انتظامی با تمام قوا با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های زیر مجموعه با افراد سود جو و فرصت طلبی که اقدام به تهیه ، تولید و توزیع مواد محترقه دست ساز غیرمجاز می کند و موجبات ایجاد بی نظمی و تخریب اموال عمومی و دولتی و صدمات جبران ناپذیر به هم وطنان می شوند برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: متصدیان واحدهای صنفی که به صورت عمده در امر خرید و فروش مواد محترقه و منفجره فعالیت دارند بایستی از فروش مواد اولیه تهیه مواد محترقه به کودکان و نوجوانان خودداری کنند.
سرهنگ” ایران نژاد ” تصریح کرد: اگرچه مراسم  چهارشنبه سوری برای همه یک روز هیجان انگیز است ولی درسال های اخیر متاسفانه این رسم شیرین جای خود را را به ترقه بازی و استفاده از مواد محترقه وخطرناک داده که بیشترین قربانیان آن نیز کودکان و نوجوانان هستند.
وی خاطر نشان کرد: والدین باید در شادی فرزندان مشارکت داشته و در تهیه وسایل آتش بازی بی خطر و مفرح آن ها را همراهی کنند و مراقب باشند در شب چهارشنبه آخر سال فرزندانشان از به کارگیری مواد آتش زا و انفجاری پرهیز کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان خطاب به جوانان و نوجوانان توصیه کرد : شادی و نشاط  خود را در آستانه فصل بهار و عید نوروز با بی احتیاطی های چهارشنبه آخر سال به غم و اندوه تبدیل نکنند.
وی یادآور شد: شهروندان از نگهداری مواد محترقه و وسایل آتش بازی (حتی مواد استاندارد)در نزدیکی وسایل حرارتی و برقی جدا خودداری کرده و از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی تیرهای برق و یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ عمومی اجتناب ورزند.
این مقام انتظامی بیان داشت:مردم باید بارعایت حقوق شهروندی از پرتاب نارنجک و مواد محترقه به ساختمان ها که موجب آسیب رساندن و بد منظره کردن آن ها و سیمای شهر می شود پرهیز کنند.
وی در پایان با اشاره به برخورد جدی پلیس با متخلفان در چهارشنبه آخر سال گفت: طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هرکس با هیاهو وجنجال یا تحرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اختلال در نظم وآسایش عمومی شود و یا مردم را از کسب وکار باز دارد به حبس از ۳ ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.