×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
طرح نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند در سیرجان اجرا می شود/ سه پایگاه سیار درون شهری برای طرح ایمنی سلامت برپا می شود

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” گفت:جمعیت هلال احمر یک موسسه عام المنفعه و غیر دولتی است که از سه واحد تشکیل شده است.
حسینی افزود:واحد جوانان که زمینه ورود افراد امدادگر به این واحد است،افرادی که تمایل دارند عضو جمعیت هلال احمر شوند در این واحد باید آموزش های لازم را ببیند.
وی ادامه داد:افرادی که وارد این واحد می شوند بین ۵ تا ۲۹سال سن دارند که آموزش های این واحد از مهدکودک ها شروع می شود و تا مدارس، کانون های دانشجویی و طلاب ادامه دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر سیرجان گفت:بیشتر کارهایی که این سازمان انجام می دهد کار های آموزشی و فرهنگی است که شامل شرکت در مراسمات مختلف و همایش می باشد.
حسینی اظهارداشت: واحد دیگری که در این سازمان مشغول فعالیت است واحد امداد می باشد که این واحد شامل افرادی است که آموزش های خدمت رسانی به افراد آسیب دیده در حوادث دیده اند، معمولا سن ورود به این واحد از ۱۵سال به بالا است و این افراد دوره های کمک های اولیه که ۲۲ ساعت و دوره های عمومی که ۸۰ ساعت است و دوره های نجات را باید بگذارند.
حسینی در خصوص دوره های آموزشی که هلال احمر در سیرجان برگزار کرده است گفت: دوره های کمک های اولیه که برای عموم مردم آزاد است حدود ۳۵ کلاس ۲۲ ساعته کمک های اولیه در شهرستان سیرجان برگزار شد که هر کلاس میانگین بین ۲۵ تا ۳۰ نفر جمعیت داشته است و دو کلاس امداد عمومی ۸۰ ساعته که در هر کلاس حدود ۱۰۰ نفر آموزش دیده اند و دو کلاس عمومی نجات که در هر کلاس ۵۰ نفر آموزش دیده اند تا بتوانند به افراد آسیب دیده خدمت رسانی کنند.
حسینی گفت : در سال ۹۷ دوره تخصصی پیش بیمارستانی در شهرستان سیرجان برگزار شد که این دوره بیشتر در مراکز استان برگزار می شود ولی به دلیل پتانسیل این شهرستان ما توانستیم این دوره آموزشی را برگزار کنیم.
وی ادامه داد: کارگاه باز آموزی نوروزی طرح امداد و نجات به میزبانی سیرجان در حال برگزاری است که در این کارگاه ۵ شهرستان شرکت کرده اند.
وی در خصوص فعالیت هایی که هلال احمر در واحد امداد انجام می دهد؛گفت: عمده ترین فعالیت روی حوادث جاده ای است و شهرستان سیرجان سه پایگاه ثابت در سطح شهرستان دارد؛ پایگاه خانه سرخ در ۵۰ کیلومتری محور سیرجان_کرمان و پایگاه بعدی پایگاه چاه قلعه است که در ۳۵ کیلومتری محور سیرجان-بندرعباس است و سومین پایگاه گل گهر است که در ۴۰ کیلومتری محور سیرجان- شیراز است این پایگاه ها به صورت ثابت در تمام ایام سال به مسافران خدمت رسانی می کند، کمپ‌ های ایمنی وسلامت ‌مسافران نوروزی شهرستان سیرجان که از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین در ایام نوروز راه اندازی می شوند و به مسافران ارائه خدمت دارند که ۴ کمپ‌ ایمنی وسلامت ‌مسافران نوروزی دورن شهری که یکی در محور سیرجان- شهربابک روبروی فنی و حرفه ای است و دومین کمپ ایمنی و سلامت‌ در پلیس راه یا نجف شهر مستقر می شود و سومین کمپ ‌ایمنی وسلامت‌ حد فاصل پارک مسافر و پارک بانوان و چهار مین کمپ‌ایمنی وسلامت‌ مسافران در میدان کشتی مستقر می شود.
حسینی اذعان داشت: کمپ‌ های ایمنی وسلامت ‌مسافران نوروزی به منظور راهنمایی مسافران و طرح ایمنی سلامت و کارهای فرهنگی از جمله برپا کردن خیمه نماز ،ایستگاه نقاشی و ایستگاه سلامت با حضور پزشکانی که به صورت رایگان به مسافران عزیز خدمت رسانی می کنند.
وی در پایان از تمامی پرسنل هلال احمر که در سال گذشت به صورت ۲۴ساعته در خدمت مردم بوده اند و تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تقدیر و تشکر کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.