×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
هدف جهان فولاد ایجاد بلورد بدون بیکار است/ مدرسه شهید باهنر پس از بازسازی به بزرگ ترین مجتمع بوم گردی استان تبدیل خواهد شد

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” صبح روزگذشته اهالی رسانه شهرستان سیرجان از طرح های معین اقتصادی شهر بلورد بازدید کردند.
در ادامه این بازدید نشست خبری مشترک فرماندار ویژه شهرستان سیرجان و مدیر عامل شرکت جهان فولاد در بخشداری شهر بلورد و جمعی از مسئولین شهرستان سیرجان برگزار شد.
در حاشیه این نشست خبری مدیر روابط عمومی شرکت جهان فولاد درخصوص اجرای طرح معین اقتصادی در شهر بلورد گفت:طرح معین اقتصادی از اول مهرماه امسال پس از امضاء تفاهم نامه و معرفی شرکت جهان فولاد به عنوان معین اقتصادی بخش بلورد نسبت به شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه توسط کارشناسان شرکت آغاز گردید.
میر محمدی اظهار داشت:اولویت اصلی ما در شهر بلورد اشتغالزایی است که با همکاری فنی و حرفه ای استان توانسته ایم حدود ۶۵۰ نفر از متقاضیان شغل را به بانک رسالت معرفی کنیم تا بتوانند با گرفتن تسهیلات شغل ثابت و پایداری را برای خود راه اندازی کنند.
مدیر روابط عمومی شرکت جهان فولاد گفت:مورد بعدی ما بحث آموزش بوده است که ما توانسته ایم در مرحله اول آموزش تعداد ۲۸۰ نفراز متقاضیان اشتغال که آموزش های لازم را طی و مدرک فنی حرفه ای در رشته های جوش آرگون،قالی بافی، گلیم بافی، صنایع دستی و خیاطی دریافت نمودند و در مرحله دوم این آموزش ها که از ابتدای سال جدید آغاز می شود چیزی حدود ۳۰۰ نفر آموزش خواهند دید.

میر محمدی اذعان داشت:افرادی که آموزش خیاطی را دیده اند طبق دستور مهندس عباسلو دوخت تمام لباس های پرسنل جهان فولاد به این افراد واگذار شود و افرادی که آموزش جوش آرگون را دیده اند به صورت پاره وقت در شرکت جهان فولاد مشغول کار هستند تا دوره های آموزشی تکمیلی تمام شود و مدرکشان را دریافت کنند نه تنها در شرکت جهان فولاد بلکه در کل مجموعه صنعتی،معدنی گل گهر مشغول کار شوند.
وی ادامه داد:دو مدرسه‌ مخروبه در شهر بلورد وجود داشته است که ما با بازسازی این مدارس توانسته ایم یکی از مدارس را به عنوان کارگاه آموزشی فنی حرفه ای شده است و امیدواریم که ما بتوانیم این کارگاه آموزشی را به عنوان موزه اشتغال فرش گلیم راه اندازی کنیم ،مدرسه شهید باهنر سابق در حال بازسازی است که پس از بازسازی بزرگ ترین مجتمع بوم گردی استان کرمان تبدیل خواهد شد.
میر محمدی در ادامه افزود: در این منطقه شعبه بانک کشاورزی با سرمایه ۷ میلیاردی راه اندازی شده و بیش از ۸۰۰ حساب برای دانش آموزان بلورد در این بانک افتتاح شده است.
مدیر روابط عمومی شرکت جهان فولاد در خصوص اجرای طرح معین اقتصادی در روستا های اطراف بلورد گفت: ۴۰ واحد پرورش ماهی و پرورش زنبور عسل به بانک رسالت معرفی شده اند تا تحصیلات خود اشتغالی را دریافت و شروع به کار کنند و در روستای محمدآباد ۳۰ عدد پنل خورشیدی نصب شده و روستای محمد آباد به عنوان اولین روستای انرژی پاک کشور شناخته شده است و در منطقه چهارگنبد کشت گل محمدی را خواهیم داشت.
وی در پایان گفت:هدف جهان فولاد ایجاد بلورد بدون بیکار است و این شهر و بخش اولین شهر و بخش بدون بیکار به زودی در کشور معرفی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت جهان فولاد در ادامه این نشست اظهارداشت:بسیاری از صنایع ما نیازمند نیروی دارای مهارت است که در سیرجان نیروی انسانی آن وجود ندارد و باید از شهرهای دیگر درخواست نیروی کار کرد در همین راستا شرکت جهان فولاد با همکاری فنی و حرفه ای در شهر بلورد در حال آموزش نیروی کار دارای مهارت است.
عباسلو در پایان گفت:برای شناختن جاذبه های گردشگری این منطقه با تورهای مسافرتی و گردشگری استان و شهرستان رایزنی شده است.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.