×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
خط قرمز پلیس راه امنیت و آسایش مردم است/ طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند در سیرجان آغاز می شود

فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار“سیرجان خبر”در خصوص آمادگی پلیس راه سیرجان در ایام نوروز گفت:هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار و شکوفایی طبیعت سفرهای جاده ای به اوج خود می رسند و تعطیلات نوروزی بیشترین تراکم سفرهای طول سال را به خود اختصاص می دهد.
سرهنگ پیام محمدی افزود:پلیس راه سیرجان امسال با شعار ترافیکی نوروز ۹۸ نشاط بهاری نظم و قانون مندی به نحوی عمل می نماید که انجام ماموریتها موجب آرامش خاطر و رضایت مندی مردم و انضباط در عبور و مرور با کمترین تلفات و خسارات احتمالی در حوادث رانندگی باشد.
وی ادامه داد:از ۱۳۹۷/۱۲/۲۵طرح نوروزی پلیس راه شهرستان سیرجان آغاز می شود و تا ۱۳۹۸/۱/۱۸ ادامه خواهد داشت.
فرمانده پلیس راه سیرجان اظهار داشت:پلیس راه سیرجان خط قرمز خود را امنیت ،آسایش و آرامش مردم می داند و با اعزام تیم های گشت محسوس و نامحسوس در جاده های برون شهری با هر تخلفی که باعث سلب امنیت شهروندان شود به صورت کاملا جدی برخورد خواهد نمود.
سرهنگ محمدی افزود:به منظور ارتقاع ضریب ایمنی و عبور و مرور وسایل نقلیه در جاده های برون شهری شهرستان تردد کامیون و کامیونت ها از تاریخ ۱۳۹۸/۱/۱۳تا ۱۳۹۸/۱/۱۶از ساعت۷ تا ۲۴ در محور بندرعباسحاجی آبادسیرجان و بلعکس ممنوع است.
فرمانده پلیس راه سیرجان گفت:سال ۹۷ در تعداد تصادفات فوتی ۲۳ درصد کاهش و تصادفات جرحی ۴۴ درصد افزایش داشته ایم و بیشترین عمل وقوع تصادفات عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت بوده و بیشترین نوع تصادفات تصادف از نوع واژگونی حد فاصل کیلومتر صفر تا ۳۰ شهری بوده است.
محمدی اذعان داشت:برنامه ریزی و مدیریت زمان،کسب اطلاعات از مسیر حرکت برای سفر،همراه داشتن کامل مدارک، بستن کمر بند ایمنی، استراحت کافی قبل از سفر، عدم استفاده از داروهای خواب آور قبل از رانندگی،عدم رانندگی بیش از ۱۰ ساعت در طول شبانه روز،۱۵ دقیقه استراحت به ازای هر دو ساعت رانندگی ، رانندگی در شب خطر بروز تصادفات را ۱۰درصد افزایش می دهد، بازدید خودرو قبل از سفر (لاستیک،چراغها) پرهیز از عجله و شتاب بی مورد،رعایت قوانین و مقررات رانندگی از جمله نکاتی است که رانندگان باید به آن توجه داشته باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.