×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
برخورد جدی با افراد، ادارات، سازمان ها و بانک های کم کار در سال ۹۸/سیرجان پتانسیل بالایی برای توسعه و پیشرفت دارد

به گزارش سرویس “اجتماعی “سیرجان خبر” استاندار کرمان با سفر به شهرستان سیرجان در کارگروه رفع موانع و رونق تولید این شهرستان شرکت کرد و از نزدیک با مشکلات واحدهای تولیدی سیرجان آشنا شد.
استاندار کرمان در بدو ورود خود به شهرستان سیرجان از واحد تولیدی رنگدانه، شرکت بسته بندی خشکبار رنگین کمان سمنگان و واحد تولیدی کاویان گهر (تولید آهن اسفنجی) در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بازدید به عمل آورد و پس از آن در حالی که باران رحمت الهی جاری بود از روند بهسازی و مرمت قلعه درویش زیدآباد و به دنبال آن از کمپ استقبال نوروزی از مسافران نوروزی واقع در ابتدای محور سیرجان شهربابک بازدید کرد. افتتاح باند دوم و روشنایی بلوار شاهد با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال بخش دیگری از برنامه های سفر استاندار به شهرستان سیرجان بود. استاندار در ادامه در جلسه کارگروه رفع موانع و رونق تولید در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شرکت کرد.

دکتر محمدجواد فدائی بعدازظهر یکشنبه در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سیرجان با اشاره به نامگذاری امسال به نام ” رونق تولید ” از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: شاخص‌های رونق تولید باید در ابتدای امسال اندازه‌گیری و در پایان سال هم میزان رشد تولید استان مشخص شود و در نهایت عملکرد و اقدامات صورت گرفته ارزیابی خواهد شد؛ لذا هیچ توجیهی برای فعالیت نکردن در زمینه رونق تولید قابل قبول نیست.

وی افزود: در بازدیدهای امروز از شرکت های تولیدی و صنعتی شهرستان سیرجان مطمئن شدم ظرفیت زیادی در سیرجان برای توسعه و پیشرفت وجود دارد و انتظار ما از این شهرستان خیلی بیشتر از قبل شد.
فدایی خاطرنشان کرد: می‌توان با افزایش ظرفیت واحدهای قبلی و ایجاد واحدهای جدید به توسعه شهرستان کمک کرد. استاندار با اشاره به رتبه پایین کشور و استان در ایجاد فضای کسب و کار افزود: فضای کسب و کار هم در کشور و هم در استان کرمان نیازمند توجه بیشتری است. سرمایه‌گذار اقتصادی به دنبال جای مناسب برای سرمایه‌گذاری است، اگر به دنبال رونق تولید و جذب سرمایه گذار خارجی هستیم بایستی فضای کسب و کار را در کشور فراهم کنیم.

استاندار گفت: کرمان از حیث ایجاد فضای کسب و کار در کشور در رتبه هجدهم قرار دارد که باید آن را ارتقا داد.

فدایی بر ضرورت برخورد جدی با افراد، ادارات، سازمان ها و بانک‌های کم ‌کار در سال جاری تاکید و خاطرنشان کرد: اگر فردی از کم کاری دستگاه یا بانکی انتقاد درست یا شکایت کند، به شدت با آن دستگاه یا بانک برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پنجره واحد به شدت فضای کسب و کار را بهبود می بخشد و می تواند رتبه استان را ارتقا دهد لذا تمامی دستگاهها باید در قالب پنجره واحد اقدام کنند.
فرماندار سیرجان در این جلسه با اشاره به اینکه در سال ۹۷ توانستیم بسیاری از وعده ها را محقق کنیم گفت: در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای عمل به تعهدات مسئولان شهرستان در سیرجان انجام شد. به ویژه شاهد رشد ۲۸۱ درصدی ایجاد اشتغال بودیم که در همین راستا ۸۰۹۰ نفر مشغول به کار شدند. وی اضافه کرد: برای هر یک از بخش های شهرستان معین اقتصادی تعیین کردیم و اقدامات بسیار خوبی در این بخش ها انجام و تشکیل خانه های توسعه صنعتی و کشاورزی همراه با آموزش های فنی و حرفه ای در بخش های پنجگانه شهرستان سیرجان با جدیت پیگیری شد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: معین های اقتصادی یک ضلع مثلث توسعه ما در شهر سیرجان بودند. ضلع دیگر بانک ها هستند که تسهیلات و اعتبارات روستایی را به خوبی در اختیار متقاضیان قرار دادند تا آنجا که حدود هزار میلیارد تومان در امر سرمایه گذاری از محل اعتبارات داخلی خود هزینه کردند. همت و همراهی مدیران ضلع سوم این مثلث بود که در قالب جلسات اقتصاد مقاومتی به پیشبرد اهداف سیرجان کمک کرد. مکی آبادی خاطرنشان کرد: در سال جدید با توجه به تدابیر مقام معظم رهبری در رابطه با گام دوم انقلاب و نامگذاری امسال با عنوان رونق تولید ما نیز رونق تولید و اشتغال را در شهرستان سیرجان در دستور کار قرار می دهیم امید است به نتایج خوبی تا پایان سال برسیم.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در بخشی از سخنان خود گفت: تا کنون تنها از ۵۰ درصد ظرفیت و پتانسیل شهرستان استفاده شده است و هنوز جای کار بسیاری در این شهرستان وجود دارد. کارآفرین و سرمایه گذار را باید حمایت کرد تا بتواند به توسعه شهرستان کمک نماید. وی افزود: همه واقفیم که تنها با کار اداری نمی توان شهرستان را اداره کرد؛ نیاز به یک روحیه جهادی، پویا و بالنده داریم که بتوانیم اهداف شهرستان را به پیش ببریم. امروزه تولیدکننده به حمایت و تدبیر مسئولان نیاز دارد. حسن‌پور خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که هیچ یک از شرکت های شهرستان پیوست فرهنگی و اجتماعی ندارند. بایستی این شرکت ها در قالب مسئولیت های اجتماعی، مشکلات شهرستان را مرتفع نمایند. نماینده خاطرنشان کرد: با اینکه ۵۰ درصد از فعالیت های اقتصادی استان در سیرجان و بردسیر انجام می‌شود اما هنوز ۱۲ هزار نفر در لیست انتظار دریافت زمین هستند که بایستی برای رفع مشکلات آن ها اقدام کرد.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.