×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
افتتاح سه طرح صنعتی ومعدنی در سیرجان/ تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر “عصر امروز با حضور رئیس جمهور در شهرستان سیرجان سه طرح بزرگ صنعتی ومعدنی شامل کارخانه توسعه آهن و فولاد ، کارخانه ذوب جهان فولاد سیرجان و نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی برق مجتمع سنگ آهن گل گهر افتتاح گردید.

 گفتنی است پروژه کارخانه جهان فولاد با اشتغال زایی مستقیم ۷۵۰ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم ۲۲۵۰ نفر، با اعتبار ۲۷۵۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن شمش فولاد در سال به بهره برداری رسیده است.

رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح طرح‌های معدنی و فولادی و صنعت در شهرستان سیرجان گفت: وزارت صمت هفت محور و ۳۴ برنامه اجرایی را در دستور کار قرار داده است که یکی از این ۷ محور ، معدن است.

وی با اشاره به لزوم تحقق شعار یک انقلاب معدنی باید ایجاد شود افزود:  از این ۳۴ برنامه اجرایی ۵ برنامه مربوط به حوزه معدن است که شامل نقشه اجرای راه معدن، اکتشاف، احیا و بازسازی معادن، تجهیز و نوسازی معادن و تکمیل زنجیره ارزش فلزات از برنامه بلندمدت وزارت صمت است.

رحمانی در پایان گفت: گل‌گهر یکی از بزرگترین مجتمع‌های ایران است که توانسته کل زنجیره فولاد را در خود داشته باشد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم اظهارداشت: شهرستان سیرجان دارد به بهشتی برای کارآفرینان تبدیل می شود.

وی افزود: از رئیس جمهور در خواست داریم از نیروی کار داخلی و هم از قطعات ساخت داخل حمایت کنند و هر چقدر مقدار این حمایت بیشتر باشد توانمندی کارخانه های ما بالاتر خواهد رفت.

حسن پور گفت: این کارخانه هایی که امروز افتتاح شد زحمت کارگرانی بود که با تمام قوا برای میهن عزیزمان تلاش می‌کنند و ساخت این پروژه‌ها صددرصد بومی بوده است.

در پایان این مراسم حسن روحانی، رئیس جمهور اظهار داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی ما توانایی سد سازی نداشتیم اما اکنون بعد از گذشت ۴۰ سال به این نقطه رسیده ایم که در منطقه و جهان صاحب سبک شدیم.

وی ابراز داشت: در گذشته ما نیازمند ورود تجهیزات برقی به کشور بودیم اما امروز در سطح منطقه و کشور نیروگاه احداث می کنیم همچنین در صنعت فولاد توانایی ساخت کارخانه های متعدد را داریم و تولید کننده هستیم.

روحانی افزود: در زمان جنگ توانایی ساخت موشک های کارآمد را نداشتیم اما اکنون پدافند هوایی ما در جایگاهی از اقتدار قرار گرفته که پهپادهای فوق پیشرفته آمریکایی را سرنگون می کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروزه در صنعت برق خود کفا شدیم و توانایی صادرات آن به کشور های مختلف را داریم از این رو نباید نا شکری کنیم و سپاس گذار خدا و جوانان کشور باشیم.

وی ادامه داد: با وجود تمام تلاش هایی که در حوزه صنعت و معدن صورت می گیرد اگر با فناوری روز آشنا نباشیم از دنیا عقب می مانیم.

روحانی مطرح کرد: اساسا جهان به سمت دیگری در حال حرکت است اگه عقب بمانیم دیگر حرفی برای گفتن در منطقه نداریم.

رئیس جمهور بیان داشت: ما باید درس اخلاق را از پیغمبر اسلام فرا بگیریم، درست است که رقابت در جای خود باید وجود داشته باشد اما احزاب و جناح ها نباید دائم با یک دیگر دعوا داشته باشند.

روحانی با بیان مثالی افزود: زمانی که فردی پیروز انتخابات می شود، احزاب باید رقابت را کنار گذاشته و به کمک فرد پیروز بشتابند.

وی یادآور شد: اگر اخلاق نداشته باشیم هم قدرت را از بین می رود و هم آبروی خودمان را می بریم در نتیجه قدرت کشور را کم می کنیم.

روحانی در پایان تاکید کرد: جناح چپ راست نداریم اگر شنیدید یک مسلمان از تو کمک خواست جواب ندهی مسلمان نیستید از این رو باید پیامبر الگوی ما باشد و پیرو راه ایشان باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.