×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
۵۷۶ مورد گازگرفتگی سگهای ولگرد در سیرجان

 به گزارش “سیرجان خبر” پرسه زدن گله های سگ در اکثر محلات و حتی معابر و خیابان های اصلی سیرجان، موجب ایجاد ناامنی و ترس و خطر گاز گرفتگی و بیماری های ناشی از آن در بین عموم مردم شده است.

آزاردهنده است که هنگام تردد در کوچه و خیابان یکباره با سگ های بلا صاحب برخورد کنید و احیاناً با واکنشی مانند صدای پارس سگ‌ها و یا دنبال شما آمدن هم روبرو شوید یا جرأت نکنید فرزند خود را برای بازی به کوچه و خیابان بفرستید چرا که احتمال حمله سگ‌های ولگرد به او وجود دارد.

همزیستی انسان‌ها و حیوان‌ها بعضی اوقات آنقدر بالا می‌گیرد که کوچه و خیابان‌های سیرجان به جولانگاه سگ‌ها مبدل می‌شود اما این اتفاق می‌تواند تبعات بهداشتی و اجتماعی ناخوشایندی به همراه داشته باشد.

وجود سگ‌هایی که نه تنها باعث رعب و وحشت می‌شوند، بلکه ناقل آلودگی و بیماری‌های زیادی هم هستند، بیماری هایی، چون هاری، کرم انگلی و بیماری‌های مشترک انسان و حیوان که باعث شده وجود آزادانه سگ‌ها بعنوان یک تهدید برای انسان و جامعه رقم بخورد و این معضل را تبدیل به یک فاجعه‌ای دردناک برای شهرسیرجان بدل سازد.

طی دو سال گذشته هیچ اقدام اساسی برای پیشگیری از افزایش سگ های بلاصاحب در سطح شهر انجام نشده است که این امر باعث شده است تعداد سگ های بلاصاحب در سطح شهر و جولان دادن آنها در سطح معابر شهری چشم گیر شود.

کنترل و جمع آوری حیوانات ناقل بیماری به خصوص سگهای بلاصاحب در حوزه خدمات شهری برعهده سازمان مدیریت پسماند است در عین حال پاک کردن چهره شهر از لوث این میهمانان ناخوانده نیاز به همکاری نهادهای مختلف و مشارکت مردم دارد.

یکی از شهروندان منطقه شهرک سمنگان در گفت‌وگو با خبرنگارما ضمن ابراز گلایه از مسئولان، گفت: اگر در ساعت اولیه صبح‌ها و پایان شب به این منطقه بیایید شاهد جولان دسته‌ای و انفرادی سگ‌های ولگرد خواهید بود.

وی گفت: بیشتر سگ‌های ولگرد را می‌توان در کنار سطل‌های زباله رویت نمود و باعث زشتی شهر و انتقال بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان سیرجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: از وقتی که خورشید غروب می‌کند تا صبح سگ‌های ولگرد در کوچه‌ها و خیابان‌های شهرستان پرسه می‌زنند و از ترس این سگ‌ها رفت و آمد مردم پیاده با مشکل مواجه شده است و علاوه بر ترسی که ایجاد می‌کنند این سگ‌ها با پاره کردن کیسه‌های زباله، زباله‌ها را در کوچه و خیابان پخش می‌کنند که باعث ایجاد چهره زشت از شهرستان شده و علاوه بر آن بوی بد آن تمام محله را فرا گرفته و ناراحتی مردم را در پی دارد.

وی با گلایه شدید از مسئولان شهرداری سیرجان به سبب خواب آلودگی و بی‌تفاوتی به سلامت شهروندان، انتقاد نمود.

غلام حسین تاج آبادی پور کارشناس بیماری های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: از اول سال جاری تا به امروز ۵۷۶ مورد گاز گرفتگی ثبت شده است.

وی بیان کرد: بی توجهی مسئولان مربوطه در این خصوص منجرب گاز گرفتگی افراد و تحمیل هزینه های واکسناسیون به حوزه بهداشت و درمان شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.