×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
۶۰۰  طرح و ۳۵۰ دستگاه ساخته شده، دستاورد مخترع جوان سیرجانی

به گزارش “سیرجان خبر” حسین علی بیگی، جوان مخترع سیرجانی در رابطه با اختراعاتش گفت :دستاورد من  ۶۰۰ طرح و ۳۵۰ دستگاه ساخته شده است که هفت طرح و دستگاه ، ثبت اختراع مالکیت صنعتی کشور شده است لذا دیگر طراحی ها یم در تمام کشور ایران ساخته  و به کار گیری شده اند که به عنوان اختراع قابل ثبت هستند.

ساخت ماشین آلات صنعتی را از ماکت سازی در نوجوانی شروع کردم
مخترع جوان کرمانی با اشاره به این مطلب که ساخت ماشین آلات صنعتی را از ماکت سازی در نوجوانی شروع کردم ، افزود : متولد سیرجان هستم و از دوران کودکی علاقه زیادی به حل مسائل فنی داشتم همیشه به دنبال راه کارهایی برای بهتر انجام شدن کارهای فنی سخت در امور کشاورزی، بودم.

تعمیر مو تورهای دیزلی را از پدرم آموختم
وی در ادامه با بیان اینکه در دوران ابتدایی تعمیر مو تورهای دیزلی را از پدرم آموختم ، اذعان کرد : پدرم مزرعه دار و مکانیک با تجربه ای بود لذا ساخت ماشین آلات صنعتی را از ماکت سازی آغاز کردم  و مدار های الکترونیکی و نمونه هایی را مونتاژ کردم .

تمام نوجوانی ام را برای آسانتر شدن کار برای پدر مطالعه کردم
علی بیگی با اشاره به اینکه تمام نوجوانی ام را برای آسانتر شدن کار برای پدر مطالعه کردم ، ابراز کرد: اقدام به ساخت دستگاهای صنعتی از قبیل شاسی های متحرک ژنراتورها , سم پاش , تیلر , دروگر و پمپ های آب با ابعاد واقعی که بخشی از نیاز مزرعه را رفع می کرد، نمودم.

وی با بیان اینکه عشق به پدر وکارش مرا به عرصه صنعت وارد کرد ،اظهار کرد : بعد از ساخت وسایل کار برای پدر آرام، آرام به ساخت ماشین های صنعتی روی آوردم لذا تحقیقاتی برروی خودروها انجام دادم که در نهایت منجربه طراحی یک خودروی سوای مجهز به سیستم ضد ضربه در تصادفات شد و به عنوان اولین اختراع بزرگ صنعتی من به ثبت رسید.

در سن ۲۲ سالگی مسئولیت تحقیقات فنی و تولید شرکت تک آور اصفهان به من سپرده شد

این مخترع جوان با اشاره به اینکه برای ساخت رباط نیازمند کسب اطلاعات بیشتر درزمینه برق و الکترونیک بودم اذعان کرد : برای تحصیل در این رشته به اصفهان رفتم و در سن ۲۲ سالگی مسئولیت تحقیقات فنی و تولید شرکت تک آور اصفهان به من سپرده شد و در این شرکت موفق به طراحی و ساخت ماشین آلات تولید به صورت خط تولید کامل اسنک کروی شدم و پس از آن کمباین جدید را طراحی و ثبت کردم .

علی بیگی از اهم اقدامات خود در شهر سیرجان خبر داد و گفت : ساخت ماشین آلات و تراکتور  از قبیل کانوایر، خط رنگ استاتیک کوره مخصوص شاسی های رنگ خورده ، دستگاه تست ترانسمیشن ، فاینال تست ، تست بازوها و کارخانه تولید گیاهان داروئی ، مواد غذایی ، ماشین آلات کشاورزی از قبیل کانال کن  ترنچر  جدید و نیم تیلرکشویی هیدرولیک است.

اختراع زاده ی نیاز آدمی بوده لذا ذهن خلاق مخترع در جستجوی رفع این مهم و خلق شرایط مناسب زندگی است

وی در ادامه تصریح کرد :اختراع زاده ی نیاز آدمی بوده لذا ذهن خلاق مخترع درجستجوی رفع این مهم و خلق شرایط مناسب زندگی بهتر، برای بشر است ، به طور کلی می توان این عمل را حرکتی به سمت کمال دانست ،  اختراع نیازمند تحقیق ، پژوهش وکسب علوم مربوطه و تبدیل آنها به یک دستاورد است.
علی بیگی در پایان با بیان اینکه اختراع مستلزم صرف هزینه است و عدم تامین آن روند این حرکت پویا را متوقف یا کند می کند، خاطر نشان کرد : متاسفانه در ایران کمتر توجهی به این مقوله شده است لذا مشکلات مخترعین و محققین به اختصار درحمایت مالی ،به کار گیری اختراعات  امنیت وحمایت شغلی می توان اشاره کرد.

این مخترع جوان انگیزه اش در اختراعات را عشق فزرند به پدر دانست و گفت اگر این عشق نبود شاید هرگز به این موقعیت نمی رسیدم لذا توجه به پدر و مادر و نیاز های آنان انسان را در بالاترین جایگاه قرار خواهد داد.

4

5

6

7

1

2

3

مرجع:  کارگران کرمان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.