×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
۷۰درصد شهروندان سیرجانی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا سیرجان در گفت وگو با خبرنگار “سیرجان خبر” گفت: ویروس کرونا حدود دوسالی است که در کشور جولان می‌دهد چندی پیش موج پنجم کرونا آغاز شد و در شهریور ماه به قله رسید و بسیاری از هموطنان، جان خود را از دست دادند.

محمد موقری بیان کرد: این روزها گرچه کرونا کمی بی‌حال شده و از تب و تاب افتاده است، اما بر اساس تجارب پیک‌های قبلی ، باید مواظب شیر خفته کرونا باشیم و سایه پیک ششم را جدی بگیریم تا در امواج سهمگین آن گرفتار نشویم تجربه پیک‌های قبلی ‌ثابت کرده است که نباید گول این آرامش را خورد و اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم به استقبال پیک ششم خواهیم رفت.

وی اذعان کرد: با توجه به رفتار غیر قابل پیش بینی ویروس کرونا و عدم رعایت مناسب از طرف جامعه، وقوع خیز ششم کرونا در پاییز محتمل است در این میان، باید اقدامات پیشگیرانه و مقابله با شیوع بیشتر آن، قبل از قرمز شدن نقشه اتفاق بیفتد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا سیرجان بیان کرد:هرچند واکسیناسیون با سرعت زیاد در حال انجام است، اما در کنار آن مردم باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کننداگر کسی به بیماری کرونا مبتلا شد، باید قرنطینه شود اصول بهداشتی از سوی اصناف و همچنین در مراکز پرازدحام و شلوغ باید به دقت رعایت شود.

وی با بیان اینکه ۷۰درصد شهروندان سیرجانی بالای ۱۲ سال دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند گفت: امروزه ثابت شده که افرادی که واکسن را تزریق کرده اند چنانچه مبتلا به ویروس شوند، کرونای خفیف را تجربه می کنند و به همین دلیل از کلیه افرادی که هنوز واکسینه نشده عاجزانه تقاضا می کنیم در این امر برای پوشش حداکثری واکسیناسیون در جامعه مشارکت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.