×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
۸۰ برنامه به مناسبت هفته‌ بسیج در سیرجان برگزار می شود

به گزارش “سیرجان خبر” فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان سیرجان به مناسبت هفته بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدایا گرانقدر به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: هفته بسیج هرسال از ۲۹ آبان ماه شروع می شود و تا ۵ آذر ماه که سالروز تشکیل بسیج به فرمان تاریخی حضرت امام است ادامه دارد.
سرهنگ پاسدارعلی دستوری با بیان اینکه با شکل گیری انقلاب اسلامی تهدیدات دشمنان علیه انقلاب شروع شد با تدبیر رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) برای صیانت از انقلاب، حفظ انقلاب، نشر ارزش های انقلاب در ماه های اول انقلاب نهاد های انقلابی و مردمی مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و…. تشکیل شد و حراست از انقلاب و دستاورد های انقلاب به صورت مردمی در دستور کار این نهاد های انقلابی و مردمی قرار گرفت.
وی گفت: حدود یک ماه پس از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی، امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادرنمودند با این عنوان که کشوری که ۲۰ میلیون جوان دارد، ۲۰ میلیون تفنگدار هم باید داشته باشد.

سرهنگ پاسدارعلی دستوری با بیان اینکه بسیج مسئولیت و ماموریت حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی را برعهده دارد بیان کرد: بسیج توانست در دهه اول انقلاب نقش مهمی در مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب و دشمن بعثی که مورد حمایت استکبار جهانی بود، ایفا کند پوزه دشمنان انقلاب را به خاک بمالد و در دهه‌های بعد نیز بسیج علاوه بر حوزه‌های نظامی و امنیتی، در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی هم نقش‌آفرین شد.
فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان اظهار کرد: ماموریت اصلی بسیج جذب، سازماندهی، آموزش و به کار گیری مردم عزیزمان در صنف ها و تخصص های مختلف برای عرصه های متعدد دفاع از انقلاب اسلامی است.
سرهنگ دستوری بیان کرد: چالش هایی را که نظام سلطه به سرکردگی آمریکا برای نظام اسلامی ایجاد می کند بسیار متعدد است و امروز یک جنگ دشمن با ما یک جنگ ترکیبی است دشمنان این مرز بوم در تمامی عرصه های اقتصادی، علمی، فرهنگی و… ورود پیدا کردند و به هر طریقی می خواهند جلوی رشد کشور را بگیرند اما بسیج توانسته است در مقابله با این توطئه های دشمن نه تنها دفاع نموده بلکه در موارد متعدد به صورت افندی عمل کند و دشمن را متوقف کرده است.
وی بسیج را یک تشکل و نهاد انقلابی و مردمی بزرگ دانست و گفت: بسیج در حوادث غیر مترقبه ای که پیش می آید در اولین فرصت ها به صحنه می آید و با هوشمندی، تدبیر و اخلاص در کنار مردم قرار می گیرد و تا مشکل مردم حل نشود آنها را تنها نمی گذارد.
سرهنگ دستوری با بیان اینکه بسیج همه جانبه نگراست و تک بعدی نیست گفت: بسیج نیروی اماده به کار در تمام زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی، سازندگی، امنیتی و نظامی و …برای حفظ دستاوردهای انقلاب است.
فرمانده بسیج سپاه شهرستان با بیان اینکه شعار محوری هفته بسیج امسال تحت عنوان [بسیج پاره تن مردم] می باشد گفت: بیش از۸۰برنامه کلیدی با رویکرد معرفی دستاورد ها و ارزش های بسیج در سطح شهرستان اجرا خواهد شد.
سرهنگ پاسدار علی دستوری برگزاری یادواره های خانگی شهدا،دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، نمایش اقتدار بسیجیان در ۳ آذر ماه به منظور تجدید بیعت بسیجیان با ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، تشدید گشت های رضویون، گلباران تمامی گلزارهای شهدای شهرستان سیرجان به صورت همزمان را ازجمله برنامه های مهم در هفته بسیج عنوان کرد و گفت: به مناسبت هفته بسیج برنامه های خدمت رسانی از جمله میز خدمت، شیفت ایثار، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، سرکشی از خانواده های نیازمند، طرح شهید رهنمون به منظور اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم انجام خواهد شد
وی همچنین اشاره کرد در این راستا ۱۲ سری جهیزیه کامل شامل پنج کالای اساسی یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و گاز تهیه و دربین زوج های نیازمندان توزیع خواهدشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.