×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
سیرجان در حصار زباله ها/ تولید روزانه بیش از ۱۵۰ تن زباله/تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس شهر “سیرجان خبر “ این روزها اگر سری به مناطق حاشیه شهر و ورودی های منتهی به شهر سیرجان بزنید با صحنه هایی مواجهه خواهید شد که باور آن برای مردم شهری که خود را شهر فرهنگ و صنعت استان کرمان می دانند سخت و دشوار است.

ورودی شهر سیرجان در مسیرهای حاشیه شهرک برق از سمت جاده کرمان ، حاشیه مرقد مطهر امام زاده علی(ع) و ورودی از سمت شیراز و منطقه مکی آباد وضعیت تاسف باری را برای شهر بوجود آورده است این نازیبایی های شهری که پس از سال ها انعکاس آن توسط رسانه ها همچنان بعنوان یک معضل جدی برای بهداشت شهر و مردم محسوب می شود.

در حاشیه شهرک برق علی رغم اطلاع رسانی شهرداری برای نریختن زباله و نخاله ساختمانی همچنان این رویه ادامه دارد و هر صبح شاهد تخلیه زباله در این مکان هستیم شاید از نظر بسیاری مردم عامل اصلی ایجاد این نازیبایی های شهری هستند اما می توان در نگاه دیگر شهرداری  و سایر ارگان های مسئول را مقصر این کار دانست.

این زباله ها که به حال خود رها شده اند باعث رشد میکروب و جمع شدن حشرات و حیوانات بسیاری هستند که باعث ایجاد بیماری های مضری خواهد شد، شهر سیرجان بعنوان یک شهر صنعتی و اقتصادی شاهد حضور مهمانان زیادی در طول سال است این چهره نازیبای شهر ذهن این افراد را نسبت به فضای سالم سایر شهرها تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

این فضای نازیبا شهر در دو مسیر جاده شیراز و حاشیه امام زاده احمد (ع) داستانی ناتمام است که همچنان ادامه دارد و در در جه اول در شان یک شهر با پتانسیل های بالا نیست که نتوان عدم ریختن زباله و نخاله های ساختمانی را کنترل کرد.

تورج صادقی معاونت خدمات شهر شهرداری از طرح جمع آوری زباله بصورت مکانیزه خبر داد گفت: در سال۹۶ پسماند و تفکیک زباله از مبدا در کارخانه بازیافت عملیاتی می شودهر چند اجرایی شدن این طرح نیاز به هزینه زیادی دارد اما با حمایت بخش خصوصی ممکن است.

نسرین امینی زاده در تذکری جدی به داوود قاسمی شهردار سیرجان خواستار توجه به جمع آوری زباله در سطح شهر شد.

وی بیان کرد: زباله های سطح شهر گاهی تا چند روز جمع آوری نمی شوند.

اما تورج صادقی معاونت شهر در پاسخ به این انتقاد گفت: روزانه ۱۵۰ تن زباله در سطح شهر تولید می شود اگر این حجم زباله جمع نمی‌شد سیرجان قابل سکونت نبود.

ر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.