×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
تخصیص تسهیلات کم بهره به طرحهای اقتصاد مقاومتی بخشداری ها و دهیاری ها

به گزارش سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و مدیر کل دفتر امور روستایی استان به سیرجان آمدند تا به صورت موردی با دهیارانی که طرح های آنها در ستاد اقتصاد مقاومتی استان انتخاب شده اند تا به صورت حضوری صحبت و مشکلات آنها را مرتفع کنند.
شهسواری پور مدیرکل دفتر امور روستایی استان ، هدف از این سفر را استفاده از علم و تسلط جناب دکتر جندقیان در برنامه ریزی روستایی اعلام کرد و گفت : با توجه به اینکه استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده، باید تلاش کنیم تا روستاها ( که خاستگاه اقتصاد مقاومتی هستند) توانمند شوند و افزایش تولیدات روستا است که باعث تحول در آنها می شود و با آغاز توسعه از روستا و انتشار آن به بالا دست، کشور در مسیر درست توسعه قرار می گیرد.
وی مصرف گرایی در روستاها را مشکل بزرگی دانست که باید با آن مقابله شود و نیز خواستار احیا ظرفیت های روستا شد.
معاون دهیاری ها ی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیان کرد: دولت و مجلس تلاش کرده اند که بعد از سال ۹۲ مبلغ ۸۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به جایگاه درستش یعنی دهیاری ها اختصاص یابد.
وی افزود: قبول داریم که روند تخصیص اعتبار در دهیاری ها مناسب نیست ولی در صدد اصلاح آن هستیم و رویکرد ما ایجاد تحول در روستاها با کمک دهیاران است.
دکتر جندقیان گفت: اصل های مهم ما در پیدا سازی اقتصاد مقاومتی جذب مشارکت مردم ، سرمایه گذاران بخش خصوصی ، هماهنگی بین دولت و بخش خصوصی  ، صدور مجوز های لازم و در پایان اختصاص تسهیلات مورد نیاز به طرح های توجیه شده ی اقتصاد مقاومتی است.
معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطر نشان کرد: این وظیفه ی دهیاران است که با استفاده از افراد تحصیل کرده ی محلی محورهای توسعه ی روستای خود را پیدا کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.