×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
مراسم نکوداشت دکتر صادقی در سیرجان برگزار شد

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” مراسم نکوداشت زنده‌یاد علی صادقی پزشک خیر سیرجانی در مسجد بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان برگزار شد.

در این مراسم که به همت مجمع خیران سلامت و دانشکده علوم پزشکی سیرجان برگزار شد، جمعی از پزشکان خاطراتی را از خصوصیات روحی و زندگی زنده‌یاد حاج علی صادقی بیان کردند که ساده زیستن، توجه و کمک به فقرا، استمرار در کار خیر، اختصاص درآمد و دارایی خود به استان قدس رضوی، اصرار به تقوا و عبادت و توجه به زیرساخت‌های درمانی از ویژگی‌های برجسته ایشان عنوان شد.

امام جمعه سیرجان در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم این مراسم بتواند یادآور نهادینه شدن صفات و خصوصیات دکتر صادقی در جامعه پزشکی باشد و اگر این دل بریدن از تعلقات دنیا بر هر قشر و انسانی حاکم شود، همه مشکلات جامعه حل می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ادامه داد: رسالت وجودی هر فرد را از دیدگاه دین اسلام اینگونه عنوان کرد که بتواند با بهای اندک دنیا آخرت را بخرد و سعادتمند شود که مرحوم دکتر صادقی اینگونه شد.

این مراسم با برنامه‌های متنوع فرهنگی همراه بود و شرکت کنندگان در پایان مراسم با حضور در جوار مزار مرحوم دکتر صادقی و گلباران و قرائت فاتحه از شخصیت وی تجلیل کردند.

علی حاج‌صادقی در سال ۱۳۰۱ شمسی در شهرستان لنگرود در خانواده‌ای متدین و مبارز به دنیا آمد و با حمایت‌های پدر و مادر در دانشکده پزشکی تهران در سال ۱۳۲۹ فارغ‌التحصیل می‌شود و این پزشک خیر خدمت سربازی را در بوشهر سپری کرد و با قصد خدمت به محرومان در شهر سیرجان ساکن شده که با توجه به شغل پزشکی و اخلاق خوب مردم شیفته‌اش می‌شوند و تا آخر عمر در سیرجان می‌ماند.

وی پس از ۳۸ سال خدمت به مردم سیرجان و ساخت بیمارستان امام رضا (ع) در منطقه فقیرنشین این شهر یعنی بدرآباد آن زمان در هشتم اردیبهشت ۱۳۶۹ به علت ناراحتی قلبی دار فانی را وداع گفت و در محوطه بیمارستانی که خود ساخته بود به خاک سپرده شد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.