×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
سیرجان عقب مانده عمران شهری /نقدی بر مدیریت شهری سیرجان از زبان مردم

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” شهرستان سیرجان یکی از شهرستانهای استان کرمان است که در غرب این استان قرار گرفته‌است و جمعیت شهر سیرجان بر پایه سرشماری سال ۹۵ برابر ۱۹۹٬۷۰۴ نفر بوده‌ است.

سیرجان یکی از شهرهای صنعتی و اقتصادی کشور به شمار می‌رود و منطقه ویژه اقتصادی محسوب می‌شود،شهری که اگر بخواهیم از معادنش بگوییم شاید چندین صفحه پر شود،معادنی مثل سنگ آهن،مس،سنگ های قیمتی که در سیرجان وجود دارد.

جایگاه شهرستان سیرجان در کشور به عنوان کمربندی یک جاده بین المللی است که شمال را به جنوب و برعکس به هم متصل میکند و یک شهر مهم به حساب می آید،مردم شهرستان سیرجان مردمانی خردمند و دوست داشتنی که شاید جایی پیدا نشوند سخن گفت و مکان هایی که قدمت تاریخی دارند در شهر سیرجان یافت می شوند.

خبرنگار سیرجان خبر با گشت و گذار در بین مردم از نزدیک با مردم گفت وگو و مشکلاتشان در خصوص وضعیت شهر را مورد بررسی قرار داد.

یکی از شهروندان ساکن منطقه مکی آباد در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص وضعیت مکی آباد اظهار داشت:چرا شهری که دارای این همه منابع است دچار چنین مشکلانی است چرا مسئولین رسیدگی نمی کنند چرا فقط در ایام انتخابات شاهد آسفالت و رنگ شدن جدول ها بودیم از شورای و شهرداری که الان ۲سال است زیر گذر مکی آباد را که فقط ۶ماه وقت لازم داشت را اینگونه رها کردند، مگر چقدر هزینه لازم است که باید هر روز شاهد تصادف و نارضایتی مردم و… باشیم.

وی در ادامه گفت:از جاده سمت چپ پل دفاع مقدس که بالا را به پایین متصل می کند که ۲سال و قسمت بعدی آن را که لازم به داشتن کانال داشت را ۲ ماه طول کشید و یا از آسفالتی که خیلی خیلی کهنه است و امان مردم را بریده است دیگر مردم خسته شده اند از این وضع آسفالت،آسفالتی که جاده بین الملی کمربندی دارد واقعا افتضاح است.

شهروند دیگری در خصوص مشکلات سگ های ولگرد سطح شهر گلایه مند بود در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:چه بگوییم از سگ های ولگردی که در شهر و اطرافش پرسه می زنند و کسی به آن ها کاری ندارد از نارضایتی مردم از شهرداری و شورای اسلامی شهر که فقط وعده و وعید های تو خالی می دهند بگوییم که نمی شود چون آنقدر زیاد است که نمی توان گفت.

رانندگان تاکسی دیگر افرادی بودند که از وضعیت کسادی کارشان و مسافربرهای شخصی و پرداخت بیمه خود ناراضی بودند و نارضایتی کسبه ای که به علت خرابی سقف بازار و عدم پیگیری اداره اوقاف نسبت به این موضوع گله مندند چون سقف بازار سیرجان در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

دیگر داد و ناراحتی کاسبین جمعه بازار در نیامده بود که آن هم در آمد و از اوضاع پیش آمده و مکان جدید جمعه بازار ناراحت اند چون تنها راه درآمدشان این است و این هم شغل که فقط یک روز در هفته است به خاطر بد بودن فضا و هزینه های زیاد دیگر جواب نمی دهد.

شهروند دیگری در خصوص بیکاری جوانان تحصیل کرده شهر به خبرنگار ما گفت:این همه جوان تحصیل کرده داخل شهر داریم ولی چرا بیکارند چرا به جای به کارگیری جوانان شهر از افراد غیربومی استفاده می کنند و با وجود معادن سرشار هنوز تعداد زیادی جوان بیکار در سطح شهرستان داریم.

وی در ادامه گفت:دیگر سیرجان آن شهری که هر کس وارد آن می شد و نگاهش به این شهر می افتاد خیلی خوشحال می شد چیزی نمانده است و این شهر دیگر آن شهر قدیمی نیست بویی هم از یک شهر صنعتی نبرده است و چون دلسوز ندارد و هر کس به پست و مقامی می رسد اول به فکر خود و اطرافیان خودش است و تا به فکر شهر میافتد زمانش تمام می شود.

نام سیرجان به عنوان متخلف در انتخابات شورای شهر در کشور سر و صدا برپا کرد که مردم از انتخابات شورای شهر ناراضی هستند و عده ای میگویند خریدن رای در شهر بیداد میکند و اداره نظارت بر انتخابات می گوید ممکن است انتخابات شورای اسلامی شهرستان سیرجان باطل شود و چرا برای رسیدن به قدرت ابروی شهر ی مثل سیرجان را بردید؟ مگر پیروزی در این بازی کثیف چه سودی دارد و کسی که هدفش خدمت باشد هیچ وقت برای پیروزی دست به کار های غیر اخلاقی نمیزند و حال باید دید با وجود حضور سه عضو شورای قبل در شورای جدید آیا شاهد تغییر و تحول در سطح شهر خواهیم بود.

گزارش:ستاره عمادآبادی 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.