×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
مردم از خرید و فروش اراضی بنیاد دانشگاهی خودداری کنند

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان  خبر”دادستان عمومی و انقلاب سیرجان از ابطال اسناد زمین‌های بنیاد دانشگاهی که به صورت شخصی به کارکنان و اساتید دانشگاه‌های سیرجان واگذار شده‌اند خبر داد.

قاضی محسن نیک‌ورز گفت: درسال ۱۳۷۱، ۲۱۶ هکتار از اراضی دولتی با قرارداد صلح توسط منابع طبیعی با کاربری آموزشی به بنیاد دانشگاهی سیرجان واگذار شده است. ۴۰ هکتار از این اراضی جهت ساخت منازل سازمانی دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی اختصاص داده شده که به صورت سازمانی در اختیار اساتید خصوصاً اساتید غیربومی قرار گیرد. اما متأسفانه این ۴۰ هکتار با کاربری آموزشی، قطعه‌بندی، تفکیک و به صورت شخصی به کارمندان و اساتید دانشگاه‌ها به شکلی تقریباً رایگان واگذار شده است.

وی ادامه داد: اداره مسکن و شهرسازی مدعی است که ضوابط واگذاری قانونی طی نشده و دادخواست ابطال اسناد را داده که دادگاه بدوی نیز پس از بررسی، رأی به ابطال اسناد صادر کرده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: مردم از خرید و فروش این اراضی خودداری کنند و در صورتی که حقی از آنها ضایع شده است از نفر قبلی که زمین را خریده‌اند، شکایت کنند.

دادستان سیرجان بیان داشت: ساخت و ساز صورت گرفته بر روی این اراضی نیز مطابق پروانه صادر شده از سوی شهرداری نیست و کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی به تخریب صادر کرده است.

قاضی نیک ورز در پایان گفت: موراد مطرح شده مربوط به ساخت و ساز ساختمان آموزشی دانشگاه ها نیست بلکه تخلفی که در بحث واگذاری اراضی به صورت شخصی صورت گرفته، مورد نظر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.