×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های داخلی راه مقابله با تحریم‌هاست

به گزارش “سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان بر جلوگیری از گرانی حامل‌های انرژی تاکید کرد و اظهار داشت: مردم دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند و نباید بار تامین  بودجه را بر دوش مردم گذاشت و مجلس در بررسی بودجه توجه به جلوگیری از گرانی و تورم داشته باشد.

امام جمعه سیرجان اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون و توجه به ظرفیت‌ها را راه مقابله با تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: توجه به تولیدات مرغوب و رونق بنگاه‌های کوچک اقتصادی و دقت در تولید کالاهای مرغوب برای  صادرات ما را بی‌نیاز از واردات می‌کند و باید در مسیر خودکفایی تلاش کنیم تا دشمن ما را از تحریم‌ها نترساند.

وی با تبریک ثبت جهانی گلیم سیرجان و تشکر از مسئولان در اجرای این اقدام بزرگ فرهنگی افزود: امروز گلیم در شهر و روستاها می‌تواند یک بنگاه کوچک اقتصادی در تولید و صادرات باشد و لازم است مسئولان به رفع مشکلات بافندگان دقت کنند و این تولید با برند جهانی بزرگترین راه مقابله با تحریم‌ها در تولید و صادرات بیشتر است.

خطیب جمعه سیرجان دو مصوبه مجلس آمریکا را علیه ایران نقض برجام عنوان کرد و بیان داشت: اعتماد به دشمن نداریم و نخواهیم داشت و به سمت خودکفایی می‌رویم و جلوگیری در فروش هواپیماهای مسافربری به ایران نقض علنی برجام است.

حسینی حرکت نابجای دولت فرانسه در مجوز تجمع گروهک منافقان را محکوم و اظهار کرد: دولت فرانسه خوب بود با حرکات و رفتارهایی که احساسات ملت ایران را جریحه‌دار می‌کند پرهیز می‌کرد و این اقدامات در دولتمردان فرانسه جای تامل دارد.

امام جمعه سیرجان اشتباه رئیس جمهور آمریکا در اعلام سرزمین قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را موجب وحدت مسلمانان در مبارزه با رژیم اشغالکر قدس اعلام کرد و گفت: انتفاضه جدید شکل گرفت و جوانان لبنان و مقاومت برای مقابله با اشغالگران قدس آماده شدند.

وی افزود: داعش با همه پشتیبانی استکبار و آمریکا شکست خورد و ما مطمئن هستیم در قضیه بیت‌القدس هم دشمن شکست خورده است و خداوند پشتیبان لشکر خود خواهد بود.

خطیب جمعه سیرجان به مناسبت‌های مختلف هفته از جمله ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت شهید مفتح پرداخت و بیان کرد: این دو قشر با هماهنگی و وحدت خود در پیروزی انقلاب نقش مهمی را ایفا کردند و بعد از انقلاب هم حافظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب هستند.

وی شب یلدا را شب قرآن و نهج‌البلاغه عنوان کرد و گفت: خوب است در این شب که سنت دور هم نشستن دارد از گناه دوری کنیم به غیبت نپردازیم و کلام وحی و نهج‌البلاغه را مرور کنیم و درس بگیریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.