×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
توجه به پژوهش موجب ارتقای سطح علمی کشور می‌شود

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر”مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا با حضور جمعی از پژوهشگران سیرجانی و دانشجویان و اساتید سایر دانشگاه های استان کرمان در پایگاه ما برگزار شد.

ناخدا یکم شهرام منصوری‌مقدم در ابتدای این مراسم اظهار داشت: توجه به پژوهش موجب ارتقای سطح علمی کشور می‌شود و  این پژوهش‌ها و هماهنگی با علم و فناوری، سبب می‌شود نیروی دریایی راهبردی نیز همگام با سایر بخش‌های دانشگاهی، صنعتی، تحقیقاتی و نظامی کشور به علوم جدید و پیشرفته دنیا دست یابد.

وی عنوان کرد: پژوهش سرمایه‌گذاری است و به هیچ‌وجه هزینه نیست گرچه در کشور ما آنچه که لازم است برای پژوهش هزینه نمی‌شود و در کشورهای اروپایی و برخی کشورهای دیگری که در زمینه‌های مختلف پیشرفت کردند قطعا به پژوهش و تحقیقات توجه ویژه‌ای شده است.

منصوری مقدم  افزود: پژوهش یک نوع مجاهدت علمی است و برون‌داد مطالعات و پژوهش‌ها به نفع همه مردم و کشور است و حتی در قرآن کریم و احادیث دینی ما به علم‌آموزی و پژوهش سفارش شده است و ان‌شاءالله این سرمایه‌هایی که پژوهشگران ما با فداکاریشان در خدمت کشور قرار می‌دهند موجب سعادت خودشان و کمک به رشد علمی کشور و در نهایت تعالی و  کمال بشریت شود.

وی در تشریح پژوهش و تحقیات انجام شده در مجموعه تحت امر خود تصریح کرد: ما در راستای تولید علم در پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش تحقیقات تخصصی و فنی گسترده‌ای انجام می‌دهیم، پنج مقاله علمی به کنفرانس‌های بین‌المللی فرستاده‌ایم  و نشریه‌ای علمی پژوهشی با اعتبار علمی خاص منتشر می‌کنیم همراه با تالیف چند جلد کتاب تخصصی که در دست انتشار است.

فرمانده پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین ما در این پایگاه از نیروهای وظیفه‌ای که در امور پژوهشی تجربه دارند استفاده می‌کنیم و این طور نیست که در حضور در محیط نظامی برای پژوهشگران کشور سبب دوری از تحقیقات و علم شود.

منصوری‌مقدم با اشاره به لزوم توجه به پژوهش و انجام تحقیات در کشور و نیروی دریایی گفت: توجه به پژوهش موجب ارتقای سطح علمی کشور می‌شود و  این پژوهش‌ها و هماهنگی با علم و فناوری سبب می‌شود نیروی دریایی راهبردی نیز همگام با سایر بخش‌های دانشگاهی، صنعتی، تحقیقاتی و نظامی کشور به علوم جدید و پیشرفته دنیا دست یابد.

وی نیروی دریایی را یک نیروی پژوهش‌محور و رویکرد این نیرو را در راستای تولید علم و انجام هر چه بیشتر تحقیقات دانست و بیان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتباط بسیار خوبی در زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی با دانشگاه و مراکز علمی سطح کشور دارد و ما نیز در مجموعه پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا نتکنون ارتباط علمی و پژوهشی بسیار خوبی با دانشگاه‌های مختلف شهرستان سیرجان داشته‌ایم و سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های خوب این دانشگاه‌ها در راستای ارتقای توان رزمی و پشتیبانی نیروی دریایی راهبردی بهره‌مند شویم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.