×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
سیرجان رتبه برتر استانی دریافت کارت هوشمند را کسب کرد

به گزارش “سیرجان خبر”سارا بلوردی عصرروز گذشته در حاشیه راه‌اندازی دفتر پیشخوان اداره ثبت‌احوال سیرجان از استقبال خوب مردم سیرجان در دریافت کارت ملی هوشمند و شناسنامه جدید گفت و اظهار داشت: شهرستان سیرجان رتبه برتر استان کرمان در حضور به موقع مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند را دریافت کرده است.

 رئیس اداره ثبت احوال سیرجان افزود: ‌‌بیش از ۷۰ درصد مردم کرمان موفق به دریافت کارت ملی هوشمند و شناسنامه جدید شده‌‌اند، که سیرجان در این زمینه پیشتاز است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از واجدان شرایط تاکنون موفق به اخذ شناسنامه جدید شده‌اند، گفت: در طرح تعویض شناسنامه نیز تاکنون ۷۰ هزار نفر با مراجعه به این اداره یا دفاتر پیشخوان دولت موفق به اخذ شناسنامه جدید شدند که بر اساس آمار محاسباتی، بیش از ۶۰ درصد از واجدان شرایط را تشکیل می‌دهند.

وی از  افزایش بیش از ۸۰ درصدی ازدواج در این شهرستان خبر داد و افزود: در شهرستان سیرجان، سال گذشته ۸۰۰ مورد ازدواج ثبت شد که نسبت به سال ۹۴ که ثبت ۶۵۴ مورد داشتیم، بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.

 بلوردی یکی از مشکلات این اداره را عدم مراجعه به موقع برخی افراد برای دریافت شناسنامه نوزاد و ثبت قانونی فوت عنوان کرد و گفت: مهلت اقدام برای دریافت شناسنامه نوزاد تا ۱۵ روز بعد از تولد و مهلت قانونی ثبت فوت نیز تا ۱۰ روز معین شده است.

وی ادامه داد: اقدام به‌موقع در این زمینه ضرورت دارد چراکه پس از سپری شدن مهلت قانونی ثبت اطلاعات دچار مشکل بوده و مراجعه‌کنندگان مشمول جریمه می‌شوند.

رئیس ثبت احوال سیرجان عنوان کرد: شهروندان سیرجانی که تاکنون کارت ملی هوشمند و شناسنامه جدید دریافت نکرده‌اند، تا پایان سال جاری برای دریافت آن اقدام کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.