×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
بافت ۲۰۰ تخته گلیم توسط مددجویان کمیته امداد سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر”مسئول کمیته امداد سیرجان گفت: مددجویان کمیته امداد سیرجان طی ۹ ماهه امسال بیش از ۲۰۰ تخته گلیم به متراژ ۳۰۰ مترمربع بافته‌اند.

محمد یزدان‌ خواه در خصوص این خبراظهار داشت: بافندگان تحت پوشش کمیته امداد سیرجان طی ۹ ماهه امسال بیش از ۲۰۰ تخته گلیم را به متراژ ۳۰۰ مترمربع بافته‌اند که به ملبغ ۶۰۹ میلیون ریال در بازار گلیم به فروش رسید.

وی افزود: ۴۷۸ خانوار از مددجویان کمیته امداد سیرجان با حمایت این نهاد به کار بافت گلیم اشتغال دارند و در سال جاری ۱۵ خانوار ۷۵۰ میلیون ریال وام را دریافت کردند.

یزدان‌خواه گفت: د ر سال جاری ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا به ۲۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد سیرجان پرداخت شد و آنان در زمینه دامپروری، صنفی، حمل و نقل، صنایع دستی و خدمات مشغول به کار شدند و به خودکفایی رسیدند.

وی بیان داشت: ۳۳ مددجوی دیگر از شهرستان سیرجان نیز با طرح تعامل با کارفرمایان مبنی بر پرداخت بیمه این مددجویان توسط کمیته امداد جذب بازار کار شدند.

مسئول کمیته امداد سیرجان از آموزش مهارت‌های شغلی برای ۱۶۶ نفردر راستای ایجاد اشتغال خبر داد و افزود: این آموزش‌ها در رشته‌های خیاطی، آرایشگاهی، آشپزی و گواهینامه رانندگی برگزار شد و ۵۴۸ نفر هم کارآموزی مهارت گذراندند.

یزدان‌خواه گفت: در سال جاری ۴۰۰ نفر دوره‌های آموزشی ۴۵ روزه بافت گلیم را گذراندند که برنامه‌ای خوب برای خودکفایی است.

وی ادامه داد: ۲۰۰ خانوار از مددجویان کمیته امداد سیرجان نیز در طرح نصب پنل‌های خورشیدی قرار گرفتند که ۹ خانوار موفق به اجرای طرح شدند و تا پایان سال این سهمیه اجرایی می‌شود و این افرد از حمایت کمیته امداد خارج و به خودکفایی می‌رسند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.