×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
خرید و فروش سگ در جمعه بازار سیرجان/گروه سگ سانان عامل انتقال بیماری کیست هیداتیک

به گزارش خبرنگارسرویس اجتماعی “سیرجان خبر”بیشتر شهروندان اروپایی و آمریکایی به نگهداری از سگ را بعنوان عضوی از خانواده قبول کرده و حتی در حقوق مدنی خود ارث هم برای این حیوان خانگی لحاظ می کنند اتفاقی که با آموزه های اسلامی و فرهنگی ایرانی سازگاری ندارد و باعث افسردگی می شود.

گفتنی است که جمعه هفته گذشته در جمعه بازار شهرستان سیرجان برخی از افراد در سایه غفلت مسئولین به خرید و فروش سگ و ترغیب مردم برای خرید حیوانی که دین اسلام آن را نجس اعلام کرده است.

برخی از افراد می خواهند این فرهنگ غربی را در شهری که به نام دارالحسین نامگذاری شده پیاده کنند و جوانان ما را به سمت چنین افکاری که با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما همخوانی سوق دهند.

انتخاب یک سگ بالغ به عنوان حیوان خانگی مثل قمار کردن است، چون ممکن است حیوان کاملاً فرمانبردار باشد و تعالیم مربوطه به زندگی در خانه را به خوبی یاد گرفته یا این که از اطاعت از شما سرباز زند و حیوان ممکن است قبلاً آزاد بوده تا به طور خودسر به هر طرف بدود لذا مهار کردن چنین حیوانی مشکل است.

مدیر گروه بیماریهای دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت:بیماری های زیادی از گروه سگ سانان به انسان منتقل می شود که مهم ترین آن ها که مستقیم منتقل می شود بیماری هاری است.

اسدی در ادامه افزود: مبتلا شدن به این بیماری هیچ گونه درمانی ندارد و کسی که به این بیماری مبتلا شود صد در صد فوت خواهد کرد و راه انتقال هاری ازطریق بزاق دهان سگ و گاز گرفتگی سگ و دست زخم و تماس زخم دست باز و ظرفی که سگ در آن ظرف آب یا غذا خورده و قطعا حاوی بزاق سگ است و با تماس زخم دست منتقل می شود.
اسدی گفت : اگر فرد اقدام به تزریق واکسن هاری نکند احتمال ابتلا به بیماری هاری را دارد،حتی اگر سگ تمام واکسن هایش تزریق کرده باشد تضمینی برای پیشگیری از هاری درسگ نمی باشد.
مدیر گروه بیماری های دانشکده علوم پزشکی افزود:بیماری کیست هیداتیک است که دراثر مدفوع پر از عامل بیماری این کیست که روی سبزیجات وعلوفه و با محیط خانه مدفوع سگ به راحتی این بیماری را منتقل می کند و موی بدن سگ می تواند ایجاد حساسیت های پوستی و تنفسی شدید و سرفه های مداوم در فرد ایجاد کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.