×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
آمادگی سپاه برای کمک بیشتر به مردم زلزله زده با کمک دولت

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان سردار غلامعلی ابوحمزه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر ، ضمن گرامیداشت این ایام الله به تشریح برنامه های بسیج و سپاه در پاسداشت امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی پرداخت.

در بخش دیگری از این نشست خبری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش زنان در جامعه اسلامی، ابراز داشت: هر چه بتوانیم روی خانواده بویژه زن محور کلیدی خانواده سرمایه گذاری کنیم که این امر باعث تربیت هرچه بهتر نسل آینده خواهد شد.
ابوحمزه با تاکید بر نقش زن در سه عرصه مادری، همسری و فعالیت اجتماعی گفت: امام راحل فرمودند انقلاب مرهون زنان است و این جمله در تاریخ ماندگار گشت و همچنان نقش زنان را در عرصه های انقلاب می بینیم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز رسانه های بیگانه به دنبال ضربه زد به پیوند امام و امت و جایگاه ولایت فقیه در جامعه هستند.

وی تصریح کرد: مهمترین مسئله ای که رسانه ها باید تبین کنند جایگاه ولایت و رهبری است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان درخصوص گشت های محله محور بسیج اعلام کرد: این گشت ها از ابتدای بهمن ماه از ۱۴۲۹ نقطه توسط پایگاه های مقاومت ایجاد شده است.
وی ایجاد امنیت پایدار و احساس امنیت پایدار از برای مردم را از اهداف گشت محوری برشمرد و گفت: احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است و باید این احساس را در سطح جامعه بالا ببریم که هیچ کس دغدغه ای نداشته باشد و بتواند به راحتی به کار و زندگی بپردازد.

ابوحمزه در خصوص اقدامات سپاه در مناطق زلزله زده راور و کوهبنان بیان داشت: متاسفانه برخی افراد اقدام به پخش گزیشی اخبار مردم آسیب دیده می کنند و تلاش دارند به این وسیله اقدامات صورت گرفته را زیر سوال ببرند.

وی با اعلام اینکه مردم از میزان کمک ها نارضایتی دارند گفت: وطیفه سپاه انجام این امور نیست و دستگاه هایی که بودجه اختصاصی برای کمک به مردم دارند باید بیشتر تلاش کنند اما سپاه براساس وظیفه ملی و برای کمک به دولت تاکنون اقدامات زیادی برای بهبود وضعیت زندگی مردم کوهبنان صورت گرفته است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه از ابتدای زلزله سپاه در کنار مردم بوده است گفت:تامین امنیت مناطق زلزله زده از روز نخست حادثه در دستور کار قرار گرفته است و در کنار آن نیز روزانه غذای گرم در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با اشاره به واگذاری ۸۰ کانکس به زلزله زدگان کوهبنان و راور اعلام کرد: سپاه این آمادگی را دارد تا با کمک دولت تعداد بسیار بیشتری کانکس در اختیار مردم قرار دهد.

ابوحمزه در پاسخ به سوالی درباره عملکرد قرارگاه خاتم الانبیاء در انجام پروژه های استانی اظهار داشت: شهرداری، استانداری و شورای شهر کارفرمای پروژه ها هستند و قرارگاه تنها پیمانکار است و مسئولین باید پاسخگوی تاخیر در انجام پروژه های شهری باشند.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم الانبیاء تاکنون بیش از ۲۷۰میلیارد تومان برای انجام پروژه های مختلف خرج کرده است ولی تنها ۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ واگذار شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر مطالبه گری از مسئولان بیا کرد: کارفرمای پروژه های مختلف در خصوص تامین اعتبار و پرداخت پول قرارگاه اقدام کند تا کارها سرعت گیرد.

وی درخصوص اقدامات برای تحقق اقتصاد مقاومتی ، به ایجاد صندوق قرض الحسنه در امر اشتغال زایی و کمک نیر اشاره کرد و افزود: در هر شهرستان ۸ صندوق ایجاد شده است تا با حمایت و کمک مردم ،به خود مردم خدمت رسانی صورت پذیرد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن دعوت به عمل آورد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.