×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
با توجه به نبود افرایش جمعیت دلیل قانونی برای افزایش محدوده شهری وجود ندارد/واگذاری زمین درخارج از محدوده قانونی پروسه دریافت پروانه ساخت را مشکل می کند

شهردار شهرستان سیرجان در گفت وگو با خبرنگار” سیرجان خبر” در خصوص عدم واگذاری پروانه ساخت به اراضی خارج از محدوده طرح جامع شهری گفت:نقل و انتقال و واگذاری زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ساخت مسکن در خارج از محدوده قانونی طرح جامع شهری ممنوع بوده و به آنها پروانه ساخت واگذار نمی‌شود.
سروش نیا اذعان داشت: با توجه به اینکه برخی شهروندان اقدام به واگذاری زمین خارج از محدوده قانونی طرح جامع شهری می‌کنند، قطعا در پروسه دریافت پروانه ساخت با مشکل مواجه خواهند شد.وی افزود: با توجه به اینکه طرح جامع شهری در حال بازنگری است، واگذاری زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی در خارج از محدوده قانونی شهرها بجز در محدوده مصوب شهرهای جدید و شهرک‌هایی که طبق مقررات و بر اساس طرح‌های مصوب احداث شده، ممنوع است.
شهردار سیرجان ادامه داد: تفکیک اراضی و املاک خارج از حریم شهرها از نظر رعایت کاربری و ضوابط طرح‌های جامع ناحیه‌ای و در صورت عدم تهیه طرح برای ناحیه مورد نظر، رعایت ضوابط آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها مصوب ۱۳۵۵ هیات وزیران و اصلاحات بعدی آن از سازمان مسکن و شهرسازی استان می‌باشند.
سروش نیااضافه کرد: با توجه به عدم افزایش جمعیت نسبت به افق طرح جامع قبلی، بنابراین دلیل قانونی برای افزایش محدوده شهری وجود ندارد.

سروش نیا درادامه افزود:از ابتدای ماه جاری تاکنون روشنایی بلوار غدیر مکی‌آباد به طول ۱۳۰۰متر، فاز دوم پروژه حرم تا حرم به طول ۲هزار متر، روشنایی رفوژ میانی خیابان لادن در شهرک سمنگان به طول ۳۰۰متر و اجرای کابل هوایی روشنایی پل شهدای غواص به طول ۱۵۰۰متر انجام شده است.
وی گفت: روشنایی انتهای بلوار شاهد منتهی به پل شهید کرم فتحی‌زاده به طول ۳۰۰متر، روشنایی بلوار شاهد (دو طرف پل دفاع مقدس) به طول ۵۰۰متر، اصلاح شبکه برق در کوچه‌های تحت عملیات آسفالت سطح شهر، احداث شبکه ۲۰کیلوولت با نصب ترانس برای راه‌اندازی برق سنگ‌شکن جدید کارخانه آسفالت، نصب پایه چراغ‌های جدید راهنمایی در تقاطع‌های خواجو، ولی‌عصر و ابوذر غفاری به مرحله اجرا در آمده است.
شهردار سیرجان در پایان افزود: اجرای روشنایی بلوار شهید زندی‌نیا، نصب چراغ‌های تزیینی خیابان شریعتی و امام، اجرای شبکه ۲۰کیلوولت و جابجایی ترانس روشنایی پل دفاع مقدس و احداث پست برق پمپ آبیاری باغ صدهکتاری از دیگر اقدامات تاسیساتی از ابتدای بهمن تاکنون است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.