×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
ریشه توسعه یافتگی کشورهای غربی به کشورهای اسلامی برمی گردد/مهمترین وظیفه مهندسین خلاقیت و نوآوری است

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه آرمان ؛ سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عصر روزگذشته در همایش روز مهندس و بسیج مهندسین عمران و معماری با طرح این سوال که را در مراکز آموزش عالی ما فلسفه علوم تدریس نمی‌شود، اظهار کرد: فلسفه علم از قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی همه مسائل را مطرح و همه مسائل علمی را از اندیشمندان و متفکران غربی بیان می کند.

وی با تأکید بر اینکه متاسفانه شاهد غفلت در این حوزه در کشور هستیم که همچنان نیز این روند ادامه پیدا کرده، تصریح کرد:به هیچ عنوان به فلسفه علوم پرداخته نمی شود و  علم متعلق به یک ملت و منطقه نیست بلکه متعلق به همه بشریت است.

این مقام مسئول افزود:اندیشمندان و متفکران اسلامی نزدیک به ده قرن حرف اول را در همه رشته ها می زدند و در طول ده  قرن اول، اندیشمندان از کشورهای غربی به کشورهای اسلامی می آمدند درس می خواندند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان متذکر شد:جای سوال دارد که چه جفایی غرب در حق مسلمانان و کشورهای اسلامی کرد که کسانی که روزی درس و علم خود را در کشورهای مسلمان می خواندند، علم را به نام خود زدند؟

سردار ابوحمزه با طرح این سوال که چرا قبل از قرن شانزدهم هیچ رد پایی از علوم نیست و هیچ کس به این موضوع توجه نمی کند، عنوان کرد:ریشه همه علوم در کشورهای اسلامی است و ده قرن کشورهای اسلامی سرور علوم در دنیا بودند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ریشه توسعه یافتگی و پیشرفت کشورهای غربی به کشورهای اسلامی برمی گردد، ابراز کرد: بر همین اساس زمانی که به تاریخ رجوع میکنیم؛متوجه خواهیم شد که غربی ها چه جفای در حق مسلمانان و کشورهای اسلامی کردند.

وی ضمن طرح این سوال که در کدام دروس ما ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی، خواجه نصیرالدین طوسی و … است، اظهار کرد: غربی ها از قرن   هفدهم بر این موضوع کار کرده اند که  همه چیز متعلق به آنها است اما این درست نیست لذا باید یک حرکت حماسی انجام شود تا همه ذهن ها را به سمت واقعیت هایی که بود و هست سوق دهند.

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه ده قرن ما استاد بودیم و غربی ها شاگردی ما می کردند و این مسئله در سخنان مقام معظم رهبری دیده می شود،اذعان کرد: باید از میانبرها با ابتکار، خلاقیت و ابداع ۱۵۰ سال عقب ماندگیمان را جبران کنیم تا به غربی ها برسیم.

 فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ترامپ گفته است که زمانی از تحریم هسته ای ایران برداشته می شود که ایران نباید موشک های بالستیک داشته باشد، ضمن آنکه حقوق بشر غربی را بپذیرد و از دموکراسی آنها تمکین کند حال ما سوال می کنیم که شما چه کاره هستید که برای ما تعیین تکلیف می کنید.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر اینکه مهمترین وظیفه مهندسین خلاقیت، نوآوری و ابتکار در شرایط کنونی است، اظهار کرد: ارتقای سطح علمی از نیازهای کشور است و مقام معظم رهبری عنوان می کنند که باید در سطح دنیا در ۳۰ تا ۵۰ سال آینده رتبه اول علمی را کسب کنیم.

وی تصریح کرد:مدیریت جهادی و انقلابی  گام دیگر پیشرفت و توسعه کشور است و  کار، تلاش، محاسبه باخدا، علم، تدبیر و درایت از ویژگی‌های مدیریت جهادی می‌باشند، لذا باید این نوع مدیریت پویا کنیم.

سردار ابوحمزه در پایان خاطر نشان کرد:تقوا رمز و راز موفقیت در رسیدن به قله ای است که مقام معظم رهبری تبیین کرده اند  و بعیت و اطاعت از مقام ولایت نیز بسیار مهم است و در بحث هدایت جامعه اسلامی باید به کسی که از دیگران بصیرتر، شجاع تر، آگاه تر، عادل تر و … مراجعه کرد، لذا اگر می خواهیم راه را گم نکینم باید به بیانات مقام معظم رهبری گوش شنوا داشته باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.