×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
شبی خاطره ساز با رعایت نکاتی ساده و آسان در آخرین شب چهارشنبه سال

به گزارش سرویس اجتماعی“سیرجان خبر”چهارشنبه‌سوری که با نام‌های جشن چهارشنبه پایان سال و شب چهارشنبه سرخ نیز شناخته می‌شود یکی از جشن‌های ایرانی است که در شب واپسین چهارشنبهٔ سال (از غروب سه‌شنبه) برگزار می‌شود و اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است.

دکتر محمد بهارستانی در خصوص مخاطرات چهارشنبه سوری گفت:هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

وی در ادامه افزود:هر ساله این مراسم جشن گرفته می شود این جشن سنت دیرینه ای است اما متاسفانه افراد کارهایی رو انجام میدهند که باعث آسیب های جسمی به خودشان می شود و خاطرات بدی را به جا می گذارند.

در گفت و گویی که خبرنگار ما در خصوص چهارشنبه آخر سال با مسئول قسمت پیشگیری آتش نشانی شهرستان سیرجان داشت وی بیان کرد:چهارشنبه سوری شبی است که می‌توان با رعایت نکاتی ساده و آسان آن را به شبی خاطره‌ساز، بیاد ماندنی و مفرح تبدیل کرد و یا با بی تدبیری، عدم کنترل رفتارهای غیر معقول آن را به شبی سیاه و دردآور برای خود و سایرین مبدل ساخت.

حامد موذنی درادامه افزود:دانش آموزان باید خطرات ناشی از بازی با مواد منفجره و وسایل آتش‌بازی را به دوستان خود یادآوری کنند و حتی‌المقدور از حضور در این مراسم به ویژه در محل‌های شلوغ خودداری کرده و در صورت لزوم به همراه والدین خود در مراسم چهارشنبه‌سوری شرکت کنند.

وی گفت:افراد که آتش روش می کنند جاهای آتش روشن کنند که نزدیک درخت،تیربرق،نباشند که باعث شود آتش به جای دیگر برسد چون اکثر آتش سوزی ها آتش سوزی برخوردی هستند.

موذنی در خصوص نکات ایمنی که باید در شب چهار شنبه سوری رعایت شود گفت: وقتی که محل رو ترک میکنیم آتش رو خاموش کنیم یا در صورت امکان حتما یک کپسول اتش نشانی به همراه داشته باشند که در هنگام شعله ور شدن آتش ازآن استفاده کنند،جاهایی ک جوان ها دور اتش جمع شدن خانواده ها نرن زیرا ممکنه موادمنفجره داخل اتش انداخته باشندواز کودکان خود مراقبت کنند که اطراف اتش ها نروند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.