×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
جلسه شورای اداری و کارگروه اشتغال در سیرجان برگزارشد

به گزارش سرویس اجتماعی“سیرجان خبر”اولین جلسه شورای اداری شهرستان در سال جدیدبا حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار سیرجان با ارائه گزارش عملکرد سال گذشته گفت:امسال نیز که تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و خرید کالای ایرانی است امید است در این زمینه بتوانیم خوب عمل کنیم.  چنانکه در سال گذشته نیز در بسیاری از شاخص ها رتبه های خوبی بویژه در حوزه اشتغال کسب کردیم .

مکی آبادی اذعان کرد:ایجاد ۲۵۰۰ شغل برای شهرستان در نظر گرفته شده بود که ماحصل برگزاری هر دو هفته یک جلسه کارگروه اشتغال و همت مسئولین، ایجاد اشتغال بالای ۸ هزار نفر یعنی بالای ۳۴۰% بود که در سطح استان بی نظیر بود . این اقدام محقق نمی شد مگر با تلاش مجموعه دستگاه های اجرایی، استفاده از توان داخلی شهرستان و طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار.

در ادامه این جلسه  امام جمعه شهرستان سیرجان با اشاره به نام گذاری سال جدید با عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: خطاب رهبر معظم هم به مردم و هم به دولتمردان بود و بایستی تمامی مسئولین ما به استفاده از کالای ایرانی و پرهیز از اصراف با جدیت اهتمام بورزند. وی افزود: اگر دولت و ملت در عملی کردن فرمایشات رهبری دست به دست هم بدهند یک پیروزی بزرگ به دست خواهیم آورد چراکه دشمن دوست دارد بین ما جدایی بیندارد.
حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: رهبر معظم به آحاد مردم و طیف های مختلف فرمودند انقلابی باشید . بایستی از ایجاد طیف های مختلف پرهیز کرد، ارباب رجوع را تکریم کرد و به فکر رفع مشکل مردم بود.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان خود از فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی خبر داد و گفت: در بحث نامگذاری سال، استفاده از کالای ایرانی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و این کار را باید از خودمان شروع کنیم . خرید های خارجی که توسط شرکت ها و مناطق ویژه اقتصادی انجام می شود باعث شده واردات بر صادرات پیشی بگیرد و به همین منظور بایستی کمیته صادرات در شهرستان تشکیل و بر گسترش صادرات تاکید شود.
وی افزود: با اینکه هر هفته جلسه اشتغال در شهرستان تشکیل می شود اما همچنان بالاترین نرخ بیکاری در استان را داریم و این به دلیل موقعیت ویژه و مهاجر پذیر بودن سیرجان است، امسال پیش بینی ایجاد ۱۲هزار شغل برای شهرستان سیرجان صورت گرفته که امیدواریم با همت مسئولین محقق شود.
دکتر فدایی معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: مهمترین مسئله حال حاضر بحث تولید و اشتغال است و با توجه به اهمیت این موضوع بایستی به دنبال رفع مشکل بیکاری بود. ۱۱۷ هزار جویای کار در سطح استان داریم که بایستی مشکل آنان رفع شود.

وی افزود: موضوع اصلی اقدامات استان ایجاد اشتغال خرد، کوچک و خانگی با اعتباری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد تومان بود که ۹۶% آن به بانک ها معرفی شد.
فدایی تصریح کرد: ایجاد اشتغال در زمینه تولید و خدمات بحث دیگری بود که سال گذشته در استان به آن توجه شد . در واقع سریعترین راه برای ایجاد اشتغال راه اندازی واحد های راکد و نیمه فعال است چراکه سرمایه مملکت همین واحدهاست.

معاون اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه کارگروه رفع موانع تولید بایستی قوی تر عمل کند افزود: کارگروه رفع موانع تولید ابزار تحقق اشتغال است اما کارآیی لازم را ندارد و در برخی مواقع خود، مانع تولید شده است،از کلیه مسئولین شهرستان سیرجان می خواهیم نسبت به این موضوع حساس باشند.
فدایی در پایان افزود: بحث صدور مجوز ها و تامین منابع مالی مشکلاتی بود که در راه اندازی واحد های جدید خدماتی و تولیدی با آن ها مواجه بودیم که بایستی با تدبیر مسئولین به دنبال رفع آنها بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.