×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
بیانیه بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان به مناسبت روز ملی خلیج فارس

به گزارش “سیرجان خبر” نام خلیج فارس عنوانی تاریخی و سندی ماندگار از هویت پرشکوه ایران است. خلیج فارس به عنوان یکی از نشانه های تمدن ایرانی نقش قابل توجهی در ارتباطات سیاسی و اقتصادی دارد و از همین روست که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با جنگ روانی و توطئه‌های مختلف سیاسی، ضمن مشغول ساختن ایران اسلامی و همسایگانش به موضوعی نژادی و القا وجود ناامنی در منطقه استراتژیک خلیج فارس، در صدد نفوذ و اداره این منطقه حیاتی هستند؛

دهم اردیبهشت ماه که به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است، صرفاً حرکتی نمادین در سالروز اخراج بیگانگان متجاوز از این مرز و بوم نبوده، بلکه اقدامی شجاعانه علیه استکبار جهانی و وابستگان آنها است که همواره با دسیسه‌های شیطانی و توطئه‌های مستمر خود هویت فرهنگی و تمامیت ارضی کشورمان را نشانه رفته‌اند.

گرامیداشت روز ملی خلیج فارس نتنها معرفی تمدن و فرهنگ سرزمین بزرگ ایران و مردم دلیر و غیرتمند آن است؛ بلکه بیانگر واقعیت ها، اسناد و مدارک تاریخی، سیاسی، جغرافیایی، باستان شناسی و مردم شناسی منطقه حیاتی و استراتژیک خلیج فارس است.

تغییر یک شبه نامی با قدمت چند هزار ساله جز دسیسه و نیرنگ استکبار چیز دیگری نیست و طعمی جز تلخی برای مردم همبسته منطقه ندارد. رسول اکرم (ص) فرموده اند: “ای مردم! همه شما فرزندان آدم هستید و آدم از خاک آفریده شده است. عرب را بر غیر عرب هیچ فضیلتی نیست مگر به تقوی”

به خاطر داشته باشیم که حمایت از حفظ نام تاریخی خلیج همیشه فارس یک وظیفه انسانی است و همه باید دست در دست هم دهیم تا از این نام و نام های دیگر تاریخی در منطقه حفاظت کنیم و از دادن بهانه به قدرت های فرامنطقه ای پرهیز نماییم. بر هر ایرانی واجب است که نه در هیبت ملی گرایی ، بلکه در قاب انصاف و مراعات عدل، از این نام تاریخی دفاع کند.

از کلیه ی مسوولان سیاسی و رسانه های گروهی کشور مجدانه می خواهیم تا با انعکاس اسناد موجود و تعقیب مراکزی که با تلاش سازمان یافته در جهت و تحریف عنوان ماندگار و پرافتخار خلیج فارس اقدام می کنند موجب تحکیم آن شوند ؛ با تسلط کامل بر منطقه ی خلیج فارس و دریای عمان، اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی را تحت نظر داشته تا هرگونه توطئه آنان را خنثی نماید و اتحاد ملی و انسجام اسلامی را در داخل و خارج از مرزهای کشور گسترش دهند.

بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان ضمن اعلام این‌ که با همه‌ی امکانات خود از این هویت جاودانه و ملی حمایت خواهد کرد، از همسایگان خلیج فارس می‌خواهد با هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان مشترک مسلمانان اعم از عرب و فارس، نسبت به این موضوع نیز دقت داشته باشند که نام «خلیج فارس» بخشی از تاریخ ایران است و قابل تغییر نیست که عناوین جعلی جای آن را بگیرند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان /.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.