×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
بالغ بر ۲ میلیارد تومان مصوبه برای رفع مشکلات عشایر

به گزارش “سیرجان خبر”به دلیل اهمیت بحث خشک سالی و مشکلات آب در مناطق عشایر نشین شهرستان سیرجان روز چهارشنبه ۱۳ تیر ماه دکتر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و ابراهیمی مدیر کل امور عشایری استان در بازدیدی یک روزه از مناطق کوه پنج و چهارگنبد بخش بلورد به همراه مهندس آرش معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار سیرجان و جمعی از مسئولان از نزدیک با عشایر گفتگو و  با مشکلات آنها آشنا شدند ؛ و در پایان این بازدید مواردی به منظور رفع مشکلات عشایر به تصویب رسید.
صفاری رییس اداره امور عشایری سیرجان بحث آب ، تهیه علوفه ، تیغ زنی مسیرهای دسترسی عشایر و درخواست تسهیلات را از جمله مشکلات و درخواست های عشایر این منطقه عنوان می کند و می گوید: جامعه عشایری سیرجان با مشکلاتی در زمینه ی تهیه ی علوفه و تامین آب شرب مصرفی و آبشخور دام روبرو هستند . آب رسانی سیار ، بهسازی و انتقال آب به مناطق عشایری، خرید بیش از ۱۲۰۰ متر لوله به منظور انتقال آب ، خرید تانکر گالوانیزه متحرک و ثابت به منظور ذخیره آب شرب، احداث استخر ذخیره ی آب کشاورزی ، مرمت و لایروبی قنات های منطقه ، خرید گریدر به منظور اصلاح مسیر های شیب دار و صعب العبور و ۶۰۰ پنل خورشیدی سیار برای عشایر کوچنده از جمله نیازمندی های عشایر منطقه است . که انتطار می رود مسئولین در جهت رفع آنها اقدام نمایند.
معاون عمرانی فرماندار مشکل آب را بزرگترین مشکل عشایر منطقه عنوان می کند و می گوید: ۷۰%  منابع مرتعی شهرستان به دلیل خشکسالی از بین رفته و عشایر ما مشکلات بسیاری در تهیه آب و علوفه دارند.
وی افزود: در جلسه پایانی بازدید روز چهارشنبه قرار شد با پیگیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعتبارات خاصی برای آب رسانی سیار ، تامین تانکر به منظور ذخیره آب عشایر و تامین اعتبارات مورد نیاز برای انتقال آب از چشمه سارها به وسیله لوله به محل اسکان عشایر انجام شود و در کنار آن با همکاری شهرستان سیرجان و سازمان برنامه و بودجه استان یک دستگاه گردیدر مختص شهرستان سیرجان به منظورتیغ زنی مسیر های عشایری خریداری گردد.
آرش تصریح می کند: بحث خرید تانکر آبرسانی عشایر هم در دستور کار است. همچنین قرار است با پیگیری اداره کل امور عشایری استان یارانه علوفه به منطور تامین نهاده  های دامی به عشایر سیرجان تعلق بگیرد ./فرمانداری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.