×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
ترمینال مسافربری سیرجان در هفته دولت افتتاح می شود/ احداث زیرگذر در منطقه مکی آباد منتفی می شود

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” در خصوص زیر ساخت های شهرستان سیرجان اظهارداشت: فعالیت های زیر ساختی در شهرستان سیرجان در حال اجرا است و به بعضی از طرح ها سرعت بخشیدیم و طرح های جدیدی را عنوان کرده ایم.

وی در ادامه افزود: طی آخرین بازدیدی که از ترمینال جدید داشته ایم پیشرفت خوبی داشته و تقریبا آماده بهره برداری است ، یک سری از کار محوطه سازی انجام نشده است که قرار شد هرچه سریع تر انجام شود و حداکثر در هفته دولت ترمینال جدید افتتاح و به بهره برداری برسد.

محمودآبادی در خصوص میدان تره بار جدید گفت: با توجه به جلسه ای که در ماه مبارک رمضان برگزار شد توافق شد که شش ماه بعد از دریافت پروانه میدان تره بار جدید ساخته و غرفه ها واگذار گردد.

معاون استاندار در خصوص مشکلات زیر ساخت های شهر سیرجان اظهار داشت: شهرداری خیابان های که آسفالت نامناسبی دارند عملیات برداشت آسفالت فرسوده را آغاز کرده و ابتدا زیرساخت آسفالت انجام می شود و سپس آسفالت می شود که این آسفالت تا ۱۰ سال ضمانت دارد و نهایت تلاش خود را خواهیم کرد تا پایان امسال تمامی خیابان های که آسفالت فرسوده دارند آسفالت جدید شوند.

محمودآبادی اظهارداشت:در بحث محورهای مواصلاتی شهرستان ورودی و خروجی های شهر از چهار طرف دو بانده هستند و در بعضی از مسیرها نیاز به اصلاح هندسی دارد که درحال اجرا می باشد و از اعتبار ۱۲۰ میلیاردی که از منابع شرکت های غیر دولتی تامین و مشخص شده است به جاده های که دچار نقص هستند اعتباراتی است، داده شود تا رفع نقص شوند.

معاون استاندار افزود: در بحث زیرگذر مکی آباد مبلغی هزینه شده و لاین زیر پل را آماده کرده اند ، برای خرید و تملک خانه های آن محدوده حدود یکصد و بیست میلیارد ریال باید اعتبار داشته باشیم تا این خانه ها خریداری شوند و در جلسه شورای ترافیک که هفته گذشته برگزار شد و مشاوره ترافیکی شهرداری در این جلسه اعلام کرد که زیر گذر زدن و پل زدن در این نقطه غیر فنی است و تا چند وقت آینده کمربندی جا به جا می شود و حجم ترافیک سبک می شود و این مسیر تبدیل به خیابان می شود و با اصلاح وضعیت هندسی خیابان مسئله حل می شود و نظر مشاور ترافیکی این است که خیابانی که از طرف بیمارستان غرض می آید مسدود شود و حدود ۱۰۰۰ متر جلوتر یک دور برگردان استاندارد ایجاد شود و بر سر چهار راه با ایجاد دو چراغ راهنمایی مشکل تصادفات حل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بحث احداث زیر گذر مکی آباد کاملا منتفی می شود زیرا حدود بیست میلیارد هزینه دارد اما با اصلاح هندسی در خیابان کمتر از دو میلیارد هزینه می شود و ۱۸میلیارد تومان در اعتبارات شهری صرفه جویی کرده ایم و این آخرین طرحی است که مشاور ترافیکی داده و در حال مطرح شدن در صحن علنی شورا است و بعد از تصویب در شورا در دستور کار شهرداری قرار می گیرد.

معاون استاندار درادامه افزود:سیرجان یک شهر کارگری است و حدود ۲۲۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم که عمدتا بیمه کارگری هستند و از اول اردیبهشت تا مرداد ماه فصل تمدید قرارداد کارگران با پیمانکاران است که یکسری معضلاتی وجود دارد.

محمودآبادی ادامه داد: یک سری از جوسازی ها توسط کارفرمایان انجام می شود به دلیل اینکه بتوانند برای امتیاز بگیرند و دوستانه اعلام کرده ایم که در جهت تمدید قرارداد کارگران جوهای تجمع و امنیتی به وجود نیاورند.

وی اظهار داشت : بعضی از خواسته های کارگران قابل احترام است و مرتب کمیسیون کارگری برگزار می شود و مشکل کارگران مورد بررسی قرار می گیرد.

محمود آبادی در خصوص تجمع کارگران در هفته گذشته اظهار داشت: بین معدن ۵ و ۳ یک سری مسائل کارگری به نوعی بین کارفرما و پیمانکار رخ داده که منجر به تغییر محل کار شده است و پیمانکاران ضامن هستند که محل و پیمان را تغییر می دهند تمام کارگران سرکار باشند و کارگری بیکار نشود که طی تماسی با مدیر عاملان شرکت ها و پیمانکار ها داشته ایم بنا شد تمامی کارگران به کار گیری شوند.

سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: برای سامان دهی میدان دام قرار شده است محل های غیر استاندارد و غیر بهداشتی که دام در آنها نگهداری می شود جمع آوری و صنف دامداران تشکیل شود زیرا در حال حاضر صنف ندارند و قابل کنترل نیستند و مقرر شده است که برای دامداران جواز صادر شود و به محل جدید جنب کشتارگاه منتقل شوند.

محمودآبادی ادامه داد: ۴۰ آغل ایجاد شده است و با رایزنی های که با اداره جهاد کشاورزی داشته ایم بنا شد با هماهنگی اراضی زمین مجوز توسعه میدان به شهرداری داده شود تا بازار دام زنده افتتاح شود.

وی ادامه داد: در رابطه با ورزشگاه امام علی تا ۵ مرداد باید آمادگی خودمان را به سازمان لیگ اعلام کنیم از زمانی که تجهیز و آماده سازی ورزشگاه امام علی را آغاز کردیم تا به الان پروژه های اولیه حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و پروژه هایی که جدیدا اعلام شده حدود ۵۵ تا ۶۵ درصد پیشرفت داشته است که چیزی حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد این پروژه عملی شده و کار به سرعت پیش میرود و من خیلی امیدوارم که آن آیتم های اساسی که سازمان لیگ برتر از ما خواسته بتوانیم عملیاتی کنیم .

محمودآبادی در پایان گفت: لیگ برتر امسال با تاخیر انجام شود و ما با این تاخیر یکی دو هفته ای فرصت بیشتری داریم تا نواقص را برطرف نماییم .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.