×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
شکارچی یک راس کل، دو راس جبیر و دو قطعه تیهو در سیرجان دستگیر شد

به گزارش”سیرجان خبر ” شکارچی حرفه ای دو راس جبیر، یک راس کل و دو قطعه تیهو در منطقه شکارممنوع گود غول سیرجان دستگیر شد.

علی اکبر رسولیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان در گفت وگو با خبرنگار ما در تشریح این خبر گفت : فردی که به طور حرفه ای در منطقه شکار ممنوع گود غول اقدام به شکار و صید غیر قانونی کرده بود دستگیر شد.

رسولیان گفت: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت مجرمانه یک متخلف، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان به تحقیق در این رابطه مشغول شدند که پس از کسب اطمینان از بروز تخلف موضوع را با مقام قضایی در میان گذاشتند و پس از اخذ نیابت قضایی وارد منزل مظنون شده و به تفتیش منزل وی پرداختند. وی افزود:در جریان بازرسی از منزل متخلف اجزای یک راس کل وحشی، دو راس جبیر و دو قطعه تیهو کشف و ضبط گردید.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیرجان افزود:در این رابطه یک نفر بازداشت و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

رسولیان ادامه داد:بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، متهم می بایست مبلغ سیصد و چهار میلیون ریال معادل سی میلیون و چهارصد هزار تومان (ناشی از شکار غیرمجاز یک راس کل وحشی، دو راس جبیر و دو قطعه تیهو) را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه.

وی درپایان افزود: در حال حاضر هیچ نوع پروانه شکار حیات وحش صادر نمی‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.