×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
جشن سالگرد ثبت جهانی گلیم در سیرجان برگزار می شود

به گزارش”سیرجان خبر”جلسه هماهنگی برگزاری مراسم سالگرد ثبت جهانی گلیم سیرجان با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه و جمعی ازمسئولان مربوطه برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری در خصوص این مراسم گفت: گلیم شیرکی پیچ سیرجان در ۲۶ شهریور ماه ۹۶ و به همت مسئولان و همراهی مردم سیرجان و با نظارت نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی به ثبت جهانی رسید و این اتفاق برای شهری چون سیرجان که خاستگاه گلیم شیرکی پیچ است اتفاق بسیار مهمی است.


وی افزود: به دلیل تقارن این اتفاق بسیار مهم با ایام سوگواری سالار شهیدان بر آن شدیم تا مراسم جشن سالگرد ثبت جهانی گلیم سیرجان را همزمان با آغاز هفته دولت برگزار نماییم.


آرش تصریح کرد: این مراسم همراه با افتتاح کارگاه متمرکز تولید گلیم در روستای دارستان و در مجتمع گردشگری آزادیخواه در تاریخ جمعه اول شهریور ماه راس ساعت ۱۸ برگزار می گردد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور در این مراسم خاطر نشان کرد: در مراسم جشن سالگرد جهانی گلیم سیرجان ۲۰ غرفه صنایع دستی دایر می شود و همشهریان می توانند با حضور در این مراسم از برنامه های شاد، موسیقی های محلی، اجرای استندآپ کمدی توسط چندین گروه هنری و … استفاده کنند.

آرش عنوان کرد: این مراسم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از هنرمندان برگزار می گردد؛ و اتوبوس های خط واحد شهرداری به منظور رفاه حال همشهریان از ساعت ۱۷:۳۰ در محل ایستگاه خط واحد روبروی مهدیه آماده خدمت رسانی و ایاب و ذهاب شهروندان خواهند بود.
معاون توسعه و برنامه ریزی سیرجان گفت: این مراسم توسط فرمانداری ویژه سیرجان و با همراهی بخشداری گلستان، شهرداری نجف شهر، شهرداری خواجوشهر، شهرداری سیرجان، اداره میراث فرهنگی و شرکت نظم آوران به عنوان معین اقتصادی بخش گلستان برگزار گردد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.