×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
اعزام ۵۰ دانشجو جهادگر بسیجی به مناطق بخش گلستان برای خدمت رسانی

به گزارش”سیرجان خبر”۵۰ نفر از دانشجویان بسیجی جهادگر از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان سیرجان در قالب کاروان انصارالحسین (ع) با پشتیبانی بسیج دانشجویی برای خدمت‌رسانی به مناطق بخش گلستان و بخش بلورد از شهرستان سیرجان با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیرجان و ریاست و معاونین دانشگاه پیام نور مرکز سیرجان از محل دانشگاه پیام نور اعزام شدند.

در این مراسم سرهنگ حسین باقری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیرجان اظهارداشت:اردوهای جهادی یک جریان فرهنگی است و بسیج دانشجویی به دنبال آشنا کردن جوانان با فرهنگ تولید، محرومیت‌زدایی و ترویج فرهنگ کار و تلاش است، جهاد فرهنگی و توجه به زیرساخت‌های فرهنگی مناطق محروم از اولویت‌های اردوهای جهادی است.

سرهنگ باقری افزود:جامعه نیازمند حرکت‌های جهادی و نیروی انسانی توانمند و متخصص و متعهد و انقلابی و تاثیرگذار هست و دانشجویان بسیجی جهادگر با درک محرومیت‌های جامعه، خود را برای مدیریت آینده این کشور آماده می‌کنند و اردوهای جهادی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای استفاده از شور و نشاط انقلابی جوانان مستعد در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی است.

در ادامه مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان گفت:مهم‌ترین اهداف بسیج دانشجویی از برگزاری اردوی جهادی، تحقق بخشیدن به فرمایشات رهبری و رفع محرومیت‌زدایی است.

علی سلیمی دریابیگی اظهار کرد: عمده فعالیت این دانشجویان بسیجی جهادگر درعرصه های عمرانی ساخت و مرمت وتکمیل دو واحد مسکونی،دیوار نویسی و خطاطی مدارس،پزشکی و ویزیت رایگان و ارایه خدمات داروی رایگان، برگزاری کلاس‌های صنایع‌دستی، مشاوره‌ای و خدمات، پرستاری و بهداشتی، مهارت زندگی، آموزش گلسازی و بافندگی، دیدار با خانواده‌های محترم شاهد و ایثارگر، گزارش‌ گیری از مشکلات مردم روستا، مطالبه‌گری از مسئولان و عرصه‌های دامپزشکی و جلوگیری از بیماری های دام عشایر و عرصه های دیگر در این اردوهای جهادی دنبال می‌شود. وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این اردوی جهادی تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری مبتنی بر محرومیت‌زدایی در مناطق محروم، خودسازی معنوی دانشجویان، پیوند دانش علمی و نظری دانشجویان، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به روستاییان است.

وی افزود: مناطق هدف و محل برگزاری اردوها در روستاهای امیرآباد،دارستان ، کفریز،محمدآباد،باش آبادان،واقع در بخش های گلستان و بلورد است اخلاص و صداقت ویژگی بارز گروه‌های جهادی است.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان در پایان گفت بازه زمانی برگزاری این اردوها به مدت ۱۰ روز به طول می انجامد و از حضور طلاب حوزه های علمیه خواهر و بردار و همچنین اساتید متخصص دانشگاه ها و پزشکان فوق تخصص در این اردو استفاده خواهیم کرد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.