×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
چهارچوب جلسات عزای حسینی شریعت و مسیر اهل بیت (ع) است / اسلام امام حسین (ع) اسلام سیاست و مجاهدت است

نماینده ولی فقیه در سپاه بسیج شهرستان سیرجان در گفت وگو با خبرنگار”سیرجان خبر” اظهار داشت: عاشورای بدون حماسه و عزت، عاشورای خالی از تفکر و اندیشه و معرفت، عاشورای منهای عاطفه و اشک، عاشورای منهای ولایت و امامت ، عاشورای منهای امر به معروف و نهی از منکر نمایش و بزرگداشتی ناقص از این واقعه و انقلاب عظیم است ، وظیفه ما این است که در فرصت محرم این چهار عنصر و درس مهم و بزرگ امر به معروف و نهی از منکر را تبیین کرده و زمینه ایجاد آن را در جامعه و علی‌الخصوص در بین جوانان ایجاد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی درادامه افزود: ما عشاق حسینی، وظیفه خود می‌دانیم با تأسی به علمدار کربلا، تا آخرین لحظه از پرچم حسینی محافظت کرده و حسرت قبول امان‌نامه را بر دل دشمنان ولی باقی گذاریم و فریاد رسای «هیهات منّا الذله» را به گوش عالمیان رسانیم.

وی درادامه افزود: فضای جلسات اقامه عزای سیدالشهدا (علیه‌السلام) فضایی مقدس و مطهر است،فضای نزول ملائکه است، فضای تطهیر قلوب و غبارروبی جان­ها از گَرد دنیا و معاصی است.

محمدی در خصوص برگزاری جلسات عزای امام حسین(ع)گفت: چهارچوب جلسات عزای حسینی ، شریعت و مسیر اهل بیت (علیهم‌السلام) است و از این رو برخود لازم می‌دانیم از هرگونه انحراف از این مسیر در شعر و سبک و سایر ابزارهای هنری جلوگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه بسیج شهرستان سیرجان اظهار داشت: اسلامِ امام حسین(علیه‌السلام)، اسلامِ سیاست و مجاهدت است. اسلامِ جان دادن برای استقرار حکومت الهی است، مرام ما این است که ضمن پرهیز از ورود در دعواهای جناحی و سلیقه­ای و توهین به افراد، با تبیین شاخصه­های حرکت سیاسی امام حسین (علیه‌السلام) و استفاده از این مضامین در اشعار، بر بصیرت و شناخت مخاطبین افزوده و ذهن­ها را برای تشخیص حق از باطل و تفکیک ایمان از نفاق هدایت کنیم.

محمدی درادامه افزود: طلیعه نورحسینی در تمام دنیا قابل رؤیت است و امروز بیش از پیش حقیقت عاشورا و مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) متجلی شده و جان‌های تشنه را به سوی کربلا می‌کشاند نهضت میلیونی زیارت اربعین و سانسور خبری غرب، نشان از این حقیقت دارد و اقدام به عزاداری­های وهن­آلود چون قمه‌زنی که پایه‌ای در دین ندارد، زمینه کراهت و دوری قلب­ها را از نور سیدالشهدا (علیه‌السلام) فراهم می­کند و این ظلمی است نابخشودنی.

نماینده ولی فقیه در سپاه بسیج شهرستان سیرجان در پایان افزود: ما ضمن برائت از عاملان اصلی و مزدوران انگلیسی، آن تعداد از محبین امام حسین (علیه‌السلام) را که از روی ناآگاهی تحت تأثیر القائات شیطانی رسانه­ای قرار گرفته‌اند، به هوشیاری و توجه به عواقب این عمل ناپسند دعوت می‌کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.