×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
اولویت بکارگیری کارگران روزمزد، با افراد بومی شهرستان است

به گزارش “سیرجان خبر” جلسه ساماندهی و بررسی وضعیت کارگران روزمزد و رفع مشکلات آن ها با حضور جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

نماینده صنف جامعه کارگری شهرستان در این جلسه به مشکلات عمده کارگران روزمزد اشاره کرد و مطالبات آن ها را به اطلاع فرماندار رساند.

سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان با اشاره به لزوم توجه ویژه به جامعه کارگران روزمزد شهرستان گفت: انجمن صنفی جامعه کارگری شهرستان موظف است کارگران روزمزد و فصلی را شناسایی کرده و برای ساماندهی آن ها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: زیبنده شهری چون سیرجان نیست که بر سر میدان‌های آن تعدادی کارگر روزمزد ایستاده و منتظر کار باشند. کرامت انسانی اجازه نمی دهد که جامعه کارگری ما این گونه به فکر کسب روزی باشد. بنابراین به کار گرفتن کارگران روزمزد بایستی از طریق انجمن صنفی آن ها صورت پذیرد. محمودآبادی به ساماندهی این قشر از جامعه تاکید کرد و گفت: کارگران روزمزد شهرستان بایستی در انجمن صنفی خود استقرار یافته و هر یک از شهروندان که نیاز به استفاده از این کارگران برای کارهای ساختمانی یا کشاورزی خود دارند با مراجعه به انجمن صنفی اقدام به بکارگیری آن ها نمایند.
وی خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حق کارگران بومی شهرستان بایستی افراد غیر بومی و تبعه افغانستان شناسایی شده و شهروندان از به کارگیری این افراد خودداری نمایند. محمود آبادی تصریح کرد: اولویت بکارگیری کارگران روزمزد با افراد بومی شهرستان است و با کمک شهرداری پیمانکاران بایستی برای تامین نیروهای خود از این کارگران استفاده نمایند. لذا انجمن صنفی بایستی هر چه سریعتر به شناسایی کارگران روزمزد اقدام کرده و با ساماندهی آن ها شرایط بهتر برای به کارگیری این افراد را فراهم نماید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.