×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
گذشتن از تعلقات دنیوی، رمز پیوستن شهدا به خدا بود

به گزارش”سیرجان خبر”دهمین گردهمایی رزمندگان و پیشکسوتان گردان ۴۱۰ غواص حضرت رسول (ص) با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان و رزمندگان ، خانواده های شهدای این گردان از شهرهای کرمان، اصفهان، سیرجان، رفسنجان در سالن غدیر اداره ارشاد برگزار شد.

در این گردهمایی که با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان غواص گردان ۴۱۰ برگزار شد، امام جمعه سیرجان با اشاره به آیه آخر سوره آل عمران گفت: خداوند در این آیه به ۴ نکته اشاره می کند. نکته اول آن واژه «صابروا» است؛ صبر در برابر دشمن و استکبار که شهدا والا مقام به خوبی به این سفارش عمل کردند. و قطرات خون خود را پای درخت اسلام ریختند و اقتدار و عزت امروز ما حاصل خون شهداست.

وی افزود: خداوند در بخش دیگری از این ایه به «رابطوا» اشاره می کند که مربوط به ماست که بازماندگان جنگ هستیم و باید از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی حفاظت کنیم. در کنار آن بایستی از مرزهای فکری جوانان که مورد تهاجم فرهنگی دشمن واقع شده به خوبی حفاظت کنیم. هرچند بحمدالله دشمن نتوانسته آن طور که می خواسته بر ذهن جوانان ما تاثیر بگذارند. سفارش چهارم خداوند «تقوا» است، چراکه همه پیروزی ها و پیشرفت ها بر اثر تقوا است. نه تنها دنیا که در آخرت هم تاثیر گذار است.

محمودآبادی سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان با اشاره به رشادت و جان فشانی های رزمندگان این گردان گفت: ماندگاری، رمز همه ی شهداست. قصد و عمل سید الشهدا (ع) یکی بود و این رمز ماندگاری سرور شهیدان است. شهدا و رزمندگان گردان ۴۱۰ هم با پیروی از امام خمینی (ره) در عصر حاضر از جوانی و نوجوانی خود که مهمترین دارایشان بود گذشتند. زیبایی های دنیا را رها کردند، به عمق دریای معنویت شنا کردند و مرواریدی به دست آوردند که همان رسیدن به مقام «یاءیتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی» بود . آنها به جایی رسیدند که ملائکه به استقبالشان می آیند و به ملاقات سرور خود حضرت سیدالشهدا می رسند و این همانا بهنرین ماندگاری است.

وی افزود: پیروزی رزمندگان غواص پیروزی فیزیکی آنها بر دشمن نبود بلکه غلبه آنها بر نفس و خواسته های دنیایی بود ، پیروزی آنها در جهاد اکبر بود که جهاد اصغر را به پیروزی رساند و شهدای ما را ماندگار کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان که خود از رزمندگان لشکر ۴۱۰ غواص است با اشاره به دلاورمردی این نوجوانان خداجو خاطر نشان کرد: توجه این رزمندگان از نفس خویش برگرفته شد و هدف اعلای آنها احیا ارزش ها و تفکر معنوی بود. آنها آمدند تا تفکر امام راحل (ره) را عملیاتی کنند. این نوجوانان در سن ۱۴-۱۵ سالگی آنقدر خودساخته و بر نفس خویش مسلط بودند که در مقابل خبرنگاران در زمان اسارت آیه قرآن تلاوت می کردند. این یک علم لدنی بود که خداوند متعال در یک برهه بر جوانان ما جاری کرد. بچه های کویر که شاید در عمرشان دریا را از نزدیک ندیده بودند دل اروند ۷۰ کیلومتری را شکافتند، لباس غواص به تن کردند و خط دشمن را در هم شکستند.

محمودآبادی تصریح کرد: ما که از قافله پر سعادت شهدا جا مانده ایم بر خود فرض واجب می دانیم که رسالت شهدا را به گوش نسل سوم و چهارم برسانیم و بگوییم آنچه شهدا را به جایی رساند پست و مقام دنیا نبود بلکه عشق به خالق و هدف والای انسانی بود.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند«روایتگری دفاع مقدس باعث ماندگاری دوران جنگ می شود» و ما و شما که بازماندگان این گردان هستیم باید روایتگری کنیم و سختی و تلاش همرزمانمان در آبهای هورالعظیم را به گوش نسل های امروز برسانیم. باید نسل حاضر با رشادت این بزرگواران آشنا شوند و این میسر نمی شود مگر با روایتگری صریح، دقیق و منصفانه دوران دفاع مقدس.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.