×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
هفت ساعت تلاش برای نجات جان ۲ کوهنورد در سیرجان

به گزارش”سیرجان خبر” رضا فلاح گفت: صبح روز گذشته در ساعت ۱۱:۳۰ طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر استان مبنی بر گرفتارشدن و مصدومیت ۲ کوهنورد در ارتفاعات ۲۵۰۰ متری در کوه های سیاه کوه واقع در شهرستان سیرجان بلافاصله نیروهای امدادی از شهرستان سیرجان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام ۱۸ نفر از نجاتگران و پرسنل هلال احمر سیرجان در قالب ۵ تیم به محل وقوع حادثه افزود: پس از اینکه نجاتگران به حادثه دیدگان دسترسی پیدا کردند، یکی از کوهنوردان دچار شکستگی در ناحیه سر و دست شده بود که پس از اقدامات کمک های اولیه جهت انتقال در بسکت فیکس شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به صعب العبور بودن ارتفاعات سیاه کوه و مصدومیت کوهنورد حادثه دیده، بلافاصله تیم واکنش سریع هلال احمر استان توسط بالگرد به منطقه حادثه اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه این عملیات به مدت ۷ ساعت به طول انجامیده است، تصریح کرد: بدلیل عدم امکان فرود بالگرد در منطقه، نجاتگران تیم واکنش سریع در ارتفاع و فضای معلق مصدوم فیکس شده در بسکت را به داخل بالگرد انتقال دادند.

فلاح در پایان با اشاره به شرایط سخت جغرافیایی و نقطه یابی محل حادثه برای نیروهای امدادی افزود: خوشبختانه مصدوم توسط بالگرد هلال احمر به بیمارستان امام رضا (ع) در سیرجان انتقال یافت.

لازم به ذکر است کوه های سیاه کوه در ۳۵ کیلومتری محور سیرجان _ شیراز واقع شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.