×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
رکورد کشاورز سیرجانی در پرداخت زکات مستحبی

به گزارش “سیرجان خبر”با فصل برداشت پسته در سیرجان کشاورزان در این شهرستان ۳ میلیارد ریال زکات مستحبی پسته دادند وکشاورز سیرجانی رکورد پرداخت زکات مستحبی را شکست.

مسئول زکات شهرستان سیرجان گفت: از آغاز فصل برداشت پسته بیش از ۲ میلیارد ریال زکات پسته جمع‌آوری شد و یک میلیارد دیگر هم در تعهد پرداخت هست که جمعا تاکنون ۳ میلیارد ریال زکات مستحبی پسته را کشاورزان به ستاد زکات سیرجان دادند.

حجت‌الاسلام محمدرضا رمضان‌نژاد با اشاره به اعتقاد مردم سیرجان به پرداخت زکات افزود: در سال جاری ۸۵۰ میلیون ریال هم از زکات واجب دام و گندم و جو جمع‌آوری شد که برای موارد عمرانی روستاها و همچنین مددجویان کمیته امداد هزینه می‌شود.

در بین زکات دهندگان پسته سیرجان، کشاورز روستای رحمت‌آباد از توابع بخش زید آباد سیرجان رکورد پرداخت زکات را شکست و یک میلیارد ریال زکات مستحبی باغات پسته خود را به ستاد زکات سیرجان پرداخت.

این کشاورز که سیدغلامرضا حسینی‌زحمتکش نام دارد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌گوید: زکات موجب افزایش محصول شده و حتی معتقدم آفات و امراض درخت را که باعث کاهش تولید می‌شود برطرف می‌کند و می‌بینید امسال هم محصول پرباری دارم که آن را نتیجه پرداخت زکات می‌دانم.

وی گفت: زکات امر خداوند و کمک به فقرا است و من در هر محصول کشاورزی معتقد به پرداخت زکات هستم و برکت محصول را در کمک بخشش و پرداخت زکات می‌بینم و به دیگر کشاورزان هم توصیه به پرداخت آن دارم.

گفتنی است این کشاورز سیرجانی سال گذشته هم ۱۱ تن از محصول مزرعه هندوانه خود را زکات داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.