×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
دعوت مسئولین سیرجان به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” مسئولین شهرستان سیرجان در پیام هایی جداگانه از مردم برای شرکت باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان دعوت کردند.

امام جمعه شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: روز ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده و یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران یعنی تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت و زخمی شدن تعدادی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

حجت السلام حسینی گفت:۱۳ آبان نماد مبارزه با استکبار و شیطان بزرگ است وامسال راهپیمایی از حساسیت خاصی برخوردار است و مثلث شوم آمریکا، سعودی و اسرائیل شیطنت های زیادی در منطقه داشته اند و دارند و به دنبال ایجاد اختلاف وبر هم زدن امنیت در منطقه هستند.

وی افزود: روزگار روزگار نابودی و افول آمریکا و عزت اقتدار جمهوری اسلامی است ،و باید به خودمان افتخار کنیم که در این راهپیمایی حضور پیدا میکنیم .

حسینی حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان را مشت محکمی بر دهان تمام استعماگران دنیا و بویژه آمریکا دانست و اظهار کرد: مردم ما چشم بصیرت دارند و در راهپیمایی ۱۳آبان حضور چشم گیری خواهند داشت.

فرمانده سپاه شهرستان سیرجان گفت: ۱۳آبان ماه در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده است و سه واقعه مهم در تاریخ ۱۳ آبان وجود دارد که مهم ترین آن تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۸ است و روز ۱۳آبان ۵۷ شهادت تعدادی دانش آموز و دانشجو در دانشگاه تهران به دست مأموران شاه و ۱۳آبان ۱۳۴۳روز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه است.

سرهنگ باقری روز سیزدهم‌ آبان ماه را بزرگترین‌ درس‌ انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان دانست و گفت:رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود می فرمایند، در روز ۱۳ آبان هم‌ شاهد غربت‌ و مظلومیت‌ امام‌ جبهه‌ی‌ حق‌ بود وهم‌ شاهد مقاومت‌ خونین‌ و فداکارانه‌ی‌ امت‌ آن‌ امام‌ و تا حد قربانی‌ دادن‌ نوجوانان ‌دانش‌آموز و هم‌ شاهد ذلت‌ دشمنان‌ آن‌ امام‌ به‌ دست‌ مریدان‌ و شاگردان‌ پرشور و انقلابیش… لذا درس‌ این‌ روز، درسی‌ بس‌ عبرت‌آموز و استثنایی‌است.

فرمانده سپاه شهرستان سیرجان اذعان داشت: در حال حاضرنباید بگذاریم امام جبهه حق در این روزگار غریب مظلوم بماند و جوانان امروزانقلاب اسلامی حاضرند تا آخرین نفس و آخرین قطره خون ، خود را فدای پایداری و ماندگاری رهبر خویش نمایند.

وی در ادامه افزود:ایمان بالای جوانان مومن و متعهد به نظام و انقلاب که توام با بصیرت ژرف سیاسی و اعتقادی می باشد و جوانانی که با شجاعت و جسارت کم نظیر خود توانسته اند استکبار جهانی را به زانو در آورند.

سرهنگ باقری اظهار داشت: امروز روز سربلندی ملت ایران در عرصه جهانی است که بیش از پیش برای رسیدن به آرمان های والای امام و شهدا مصمم تر و قوی تر از هر زمان در حال حرکت است و در خط مقدم این حرکت عظیم، جوانان انقلاب اسلامی قرار دارند.

وی در پایان گفت: انشاالله در راهپیمایی ۱۳آبان به اطاعت از فرمان امام(ره) پرشور تر و پر انگیزه تر در جهت منویات حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) حضور خواهیم داشت.

سرپریت فرمانداری ویژه سیرجان با اشاره به حفظ و صیانت از آرمان‌های انقلاب و اهمیت یوم الله ۱۳ آبان گفت: این روز یادآور حماسه ها، ایثار و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است و بدین سبب روز دانش آموز نامیده شد، تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش نشدنی برای تمام دانش آموزان باشد که با ابرقدرت های چپاول گر به مبارزه بپردازند و عزّت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند.

محمود آبادی گفت: لذا بایستی برنامه ریزی مدونی برای گرامیداشت این روز انجام شود تا در روزی که به نام مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته، حقیقتا با استکبار مبارزه کنیم و با حضور همه جانبه در صحنه، مشت محکمی بر دهان این استکبار بکوبیم.

وی در پایان از تمامی شهروندان همیشه در صحنه و شهیدپرور سیرجان، خانواده معزز شهدا و جانبازان، ارگان‌ها و نهادهای دولتی خواست در این روز با شکوه هرچه تمامتر به صحنه بیایند و همچون سال های گذشته این برگ از تقویم انقلاب اسلامی را با حضور خود مزین و ماندگار نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.