×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
کلاس آموزشی مبارزه با زنبور مغزخوار بادام در شهرستان سیرجان برگزار شد/تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” با توجه به حملۀ آفت مهلک زنبور مغزخوار بادام به منطقه هماشهر شهرستان سیرجان که سطح وسیعی از باغات بادام شهرستان را به خود اختصاص داده است و پیشرفت سریع و گسترده این بیماری از سویی و عدم آشنایی روستاییان از میزان فعالیت و زیان دهی این آفت موجب شد که در چند سال گذشته برداشت محصول بادام در این منطقه با کاهش چشم گیری مواجه شود.

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارداشت: آفت زنبور مغزخوار بادام از آفات خیلی خطرناک است که خسارتی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصدی به محصول میرساند.

شاهبداغی افزود: حشره بالغ آن زنبوری کوچک وسیاه رنگ است که از اوآخر زمستان هم زمان با باز شدن گل درختان از داخل بادم های خشک وریخته شده پای درختان بیرون آمده وبعداز ریزش گل وتشکیل میوه داخل میوه تخم گزاری می کند و هر زنبور تا ۱۵۰عدد تخم ریزی دارد.

وی اذعان داشت: این تخمها بعد از چند روز تبدیل به لارو شده واز مغز میوه تغذیه نموده وبعد از مدتی باعث خشک شدن مغز های بادام میگردد و لارو آفت حدود ۱۱ ماه از سال را داخل بادم های خشک شده پای درخت به سر میبرد.

شاهبداغی در پایان گفت: بهترین راه مبارزه با این آفت رعایت بهداشت باغ وجمع آوری میوهای ریخته شده پای درخت ومعدوم نمودن وسوزاندن آنها می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.