×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
‍ کالای قاچاق، اقتصاد داخلی را به رکود می کشاند

به گزارش”سیرجان خبر”جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سیرجان با حضور دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان و اعضای این کمیسیون برگزار شد.

محمودآبادی در این جلسه به موقعیت حساس سیرجان به عنوان دروازه ورودی اجناس قاچاق از مرزخاکی و آبی گفت: با اینکه موقعیت سیرجان بسیار حساس است اما آن طور که باید به موضوع قاچاق در این شهرستان اهمیت داده نشده و بسیاری از مصوبات شهرستان اجرا نشده است.

وی افزود: حجم مبادلات اقتصادی و ارتباطات غیر بومی در شهرستان خیلی زیاد است قاچاق هایی که از مرز خاکی و آبی وارد کشور می شود، از طریق معابر سیرجان به سایر نقاط منتقل می گردد و این باعث می شود حجم و تنوع قاچاق در این شهرستان نسبت به سایر شهرها افزایش داشته باشد.

وی تصریح کرد: بایستی امکانات بیشتری برای مبارزه با قاچاق فراهم کنیم و در بحث قاچاق دام مشکلاتی وجود داشت که بر قیمت فرآورده های پروتئینی شهرستان تاثیر منفی گذاشت که با همکاری مسئولان توانستیم آن را تا حدودی کنترل کنیم.

سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان برلزوم نظارت دقیق در بحث قاچاق کالا خاطر نشان کرد: ایجاد ایست و بازرسی در مسیر جاده بندر عباس برای نظارت بر واردات کالا به شهرستان مساله بسیار مهمی است و بایستی گلوگاه های کنترلی در این محور احداث و در بحث کالاهای قاچاق نظارت دقیق داشته باشیم چراکه این کالاهای قاچاق بازار اقتصاد داخلی و رونق تولید را با چالش مواجه می کنند.

صادقی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت جلوگیری از واردات غیر قانونی کالا به داخل کشور گفت: قاچاق کالا و ارز ضربه مهلکی به اقتصاد داخلی می زند و مسئولان مربوطه بایستی برای مبارزه با این قاچاق برنامه مدونی در نظر گرفته و با جدیت به دنبال کشف و ضبط کالاهایی باشند که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.