×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
پرونده کودک آزاری در سیرجان گشوده شد/ انگیزه مالی باعث آزارجسمی دختر اوتیسمی

به گزارش “سیرجان خبر” مهتاب حسینی رئیس اداره بهزیستی سیرجان گفت: دختر نوجوان سیرجانی که تحت سرپرستی مادرش زندگی می کرد بعد ازمرگ مادر در اثر تصادف، به پدر و نامادری اش سپرده شد.

وی افزود: این دختر چهارده ساله مبتلا به اوتیسیم بوده و بعد از گذشت مدتی توسط پدر خود  تحت آزار جسمی و سوختگی بدنی قرار می گیرد.

رئیس اداره بهزیستی سیرجان تصریح کرد: بعد از اطلاع این کودک آزاری ، بر اساس شواهد و گزارش‌های اورژانس اجتماعی، مشخص شده پدرکودک سیرجانی با انگیزه‌های مالی این کودک را آزار داده است و این دختر بعد از فوت مادر تنها وارث قانونی  مادر بوده  و ظاهرا همین مسأله دلیل کودک‌آزاری بوده است.

وی افزود: دختر ١۴ ساله‌ای که مورد کودک‌آزاری شدید قرار گرفته است، مبتلا به اوتیسم است واز این جهت قدرت دفاع یا گزارش آزار را نداشته است.

حسینی گفت: بیتا از ناحیه دست، آرنج و پا دچار سوختگی شدید است، همچنین در ناحیه دست و پا شکستگی دارد.

رئیس اداره بهزیستی سیرجان اظهار نظر درباره سایر جزئیات پرونده را در حیطه وظایف دستگاه قضائی دانست و گفت: شواهد نشان می‌دهد پدر بیتا مدت‌ها اجازه نمی‌داده است دخترش با خانواده مادری‌اش ملاقات کند و پس از برملا شدن این کودک‌آزاری، دادستانی سیرجان تحقیقات درباره پرونده را آغاز کرده است.

قاضی محسن نیک‌ورز، دادستان سیرجان نیز درباره آخرین وضع پرونده بیتا گفت: بر اساس شواهد و گزارش‌های اورژانس اجتماعی، احتمالا پدر این دختر با انگیزه‌های مالیاین کودک را آزار داده است و آدرس دقیقی از پدر او نداریم، اما دستور جلب او صادر شده است تا بازجویی شود.

دادستان سیرجان، افزود: علاوه بر کودک‌آزاری، صدمه بدنی عمدی که جزو جنایات علیه تمامیت جسمانی اشخاص است از عناوین اتهامی پدر  بیتا است.

هر چند تعیین میزان مجازات بستگی به نظر دادگاه دارد، اما به طور کلی مجازات کودک‌آزاری حداکثر ۶ ماه حبس دارد که دستگیری پدر بیتا ابعاد مبهم این پرونده کودک‌آزاری را روشن می‌کند/باشگاه خبرنگاران

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.