×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
افتتاح ۴ طرح صنعتی و معدنی در سیرجان

به گزارش”سیرجان خبر”محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صمت روز گذشته ضمن بازدید از شهرک‌های صنعتی سیرجان و بخش پاریز و زیدآباد، دو طرح کارخانه توسعه آلیاژ سمنگان در بخش زیدآباد را افتتاح کرد، برای این طرح با اشتغالزایی ۱۵ نفر مستقیم و ۵۰ نفر غیرمستقیم در فاز نخست حدود ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

همچنین با حضور رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور، کارخانه تولید بلیستر یا مس با عیار ۹۸ درصد در شهرک صنعتی بخش پاریز به بهره‌برداری رسید در این طرح که بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از اعتبارت تسهیلات بانکی و شهرداری پاریز هزینه شده است برای ۵۰ نفر جوان روستایی به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیرمستقیم ایجاد اشتغال شد و این کارخانه قادر است در ماه از یک‌هزار و ۵۰۰ تن مواد معدنی، ۲۵۰ تن مس با عیار ۹۸ درصد را تولید کند.

در ادامه این سفر طرح آسفالت شهرک صنعتی بخش پاریز به وسعت ۴ هزار مترمربع آغاز و مقرر شد طی ۸  ماه به پایان برسد که برای این طرح نیز ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات شهرک‌های صنعتی و شهرداری پاریز اختصاص یافته است.

همچنین کارخانه تولید مسباره یا ساینده‌های صنعتی برای صنایع نفت و گاز شهرک صنعتی زیدآباد به بهره‌برداری رسید، این طرح با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات تسهیلات بانکی و بخش خصوصی به پایان رسیده و برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

بخش مخابراتی شهرک صنعتی شماره ۲ سیرجان نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی افتتاح شد و نیازهای ارتباط مخابراتی واحدهای صنعتی این شهرک برطرف شد.

فاز دوم روشنایی شهرک صنعتی سیرجان نیز با حضور معاون وزیر صمت به بهره‌برداری رسید در این طرح مسیر ۳ کیلومتری معابر شهرک صنعتی شماره دو با نصب ۱۵۰ پایه چراغ برق و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرک به اتمام رسیده است.

همچنین در جلسه‌ای ۱۰ نفر از مدیران و کارآفرینان موفق حوزه شهرک‌های صنعتی کرمان و سیرجان تجلیل شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.