×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
افزایش ساعات آموزشی کلاس های مشاوره هنگام ازدواج

به گزارش “سیرجان خبر”معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: به منظور ارتقا و بهبود کیفیت خدمات هنگام ازدواج خصوصا در مباحث آموزش و مشاوره، کلاس های آموزشی مشاوره هنگام ازدواج از ۲ ساعت به ۶ ساعت افزایش یافت.


دکتر محمد موقری پور افزود: این آموزش ها با همکاری دستگاه های مرتبط در چهار قالب بهداشت و سلامت جنسی، اخلاق و احکام خانواده، حقوق خانواده در راستای برخورداری از مهارت ها و توانمندی های بیشتر برای آغاز و ادامه زندگی مشترک، هنگام ازدواج در دو روز به مزدوجین ارائه می شود.


وی در تشریح این برنامه ادامه داد: زوجین با در دست داشتن معرفی نامه محضر به آزمایشگاه مرکزی واقع در خیابان انقلاب، مرکز بهداشتی درمانی ولیعصر (عج) مراجعه نموده و جهت انجام نمونه گیری خون، ادرار و … نام نویسی می کنند. بعد از انجام نمونه گیری ها زوجین به مراکز بهداشتی درمانی سینا واقع در چهارراه فرهنگ ابتدای خیابان امیرکبیر مراجعه و ضمن تکمیل پرسشنامه ژنتیک و تشکیل پرونده سلامت الکترونیک و واکسیناسیون، برای کلاس های آموزش و مشاوره نام نویسی می کنند.


دکتر موقری پور اظهار کرد: کلاس چهارگانه آموزش بهداشت و سلامت جنسی، اخلاق و احکام، حقوق ، مشاوره و روان شناسی خانواده در روز دوم و بعد از اعلام نتایج نهایی آزمایشات برگزار می شود که کلیه زوجین ملزم به شرکت در این کلاس ها می باشند صدور گواهی دوره آموزشی زوجین منوط به گذراندن کلاس های چهارگانه به طور کامل خواهد بود ودر نهایت صدور گواهی مقتضی دوره آموزشی و ارائه آن به زوجین فقط در صورت پایان کلاس های ۶ ساعته آموزشی چهارگانه خواهد بود که با ارائه این گواهینامه به محضر قادر هستند که عقدنامه و سند ازدواج خود را از دفاتر رسمی ثبت ازدواج تحویل بگیرند.


لازم به ذکر است است شروع کلاس های ۶ ساعته مشاوره قبل و هنگام ازدواج از ۱۳ بهمن ماه در روز های یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه در پایگاه بهداشتی سینا می باشد و روز های زوج انجام آزمایشات در مرکز ولیعصر صورت می گیرد و لازم است که مزدوجین برای گذراندن دوره های آموزشی مذکور و پروسه این برنامه قبل از ازدواج وقت کافی بگذارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.