×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024
جلسه ریاست دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه با فرمانده سپاه و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی

جلسه نماینده مردم ارزوئیه، بافت و رابر در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه و ریاست دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه در محل دفتر رئیس دادگاه عمومی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش سیرجان خبر؛ جلسه مشترک نماینده مردم ارزوئیه، بافت و رابر در مجلس شورای اسلامی با فرمانده سپاه و رئیس دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه در راستای بررسی آسیب ها و مشکلات در حوزه اجتماعی تشکیل شد.

 کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند اقدام جمعی است

صمدالله محمدی نماینده منتخب مردم شهرستان ارزوئیه، بافت و رابر در مجلس شورای اسلامی در سلسه نشست های خود با مدیران با ریاست دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه دیدار کرد و با توجه به محوریت جلسه در خصوص آسیب های اجتماعی عنوان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند اقدام جمعی است و انشاءالله در کنار نهاد مردمی سپاه که از جزئیات مشکلات مردم به خوبی باخبر است همراه دستگاه قانون و دادگاه شهرستان و سایر ادارات در حل مشکلات اجتماعی شهرستان قدم بر می داریم.

آسیب های اجتماعی فراتر از حوزه تخلفات اجتماعی است

ریاست دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه در تبیین اهمیت آسیب های اجتماعی و گستردگی حوزه آن، به مقایسه ی حوزه آسیب ها نسبت به تخلفات اجتماعی و جرایم پرداخت و اظهار داشت: آسیب های اجتماعی فراتر از حوزه تخلفات اجتماعی است که بسیاری از مسائل مانند اعتیاد و طلاق را در برمی گیرد و لذا تعدادی از خانواده ها با آن درگیرند.

دهقان حوزه عملکرد جرایم را محدودتر از آسیب های و حتی تخلفات اجتماعی دانست و با تاکید بر ضرورت توجه به این مهم بیان داشت: امروزه آسیب های اجتماعی به عنوان بزرگ ترین خطر در اجتماع، ارزش ها و ساختارهای اجتماعی را تحت شعاع قرار داده است.

دهقان با اشاره بر اینکه یکی از ابزارها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با آنها، رهنمودهای مقام معظم رهبری است اظهار داشت: ورود عالی‌ترین مقام کشور به موضوع آسیب‌ها، واجد پیام مهمی است و ما باید بدانیم امروزه ابزارهای خوبی در مبارزه با آسیب‌ها در اختیار داریم و برای حل این مسئله همه با هم می توانیم گام های خوبی برداریم.

بسیج یکی از سازمان های موفق در مقابله با آسیب های اجتماعی

فرمانده سپاه ارزوئیه بیان کرد: امروزه بسیجیان در فضای جدیدی وارد شده‌اند و اصل کار و بنای آنها خدمت‌رسانی به مردم و همراهی با سایر دستگا‌ه‌هاست و در کاهش آسیب‌های اجتماعی حضور موثری را داشته‌اند.

وی بسیج را یکی از سازمان‌های موفق در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: بسیجیان در این عرصه وارد شده‌اند و در مورد کاهش اعتیاد نیز اقدامات موثری را انجام داده‌اند. در واقع بسیج توانسته است اقدامات موثری را در آموزش پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه‌ها، مدارس، معدن ها و نهادهای عمومی ارائه دهد.

دکتر رضا اسماعیل کاخ با اشاره به اینکه در موضوعات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویژه در حوزه طلاق، بسیج به طور جدی وارد شده است گفت: بسیج با راه‌اندازی کارگاه‌هایی در مدارس، بوستان‌ها و پایگاه ها و مساجد اقداماتی در این حوزه انجام داده است.

در این جلسه ساسان نیکوئی جانشین حوزه مقاومت بسیج امام رضا علیه السلام و جواد دهقانی قائم مقام دفتر هیئت نظارت هم حضور داشتند.

انتهای پیام/تاراش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.