×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ماندن در خانه است

اکبر اسدی مدیر گروه بیماری دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفت و گو با “سیرجان خبر” اظهار داشت: با توجه به موارد مثبت از بیماری کرونا و داشتن موارد مرگ در شهرستان سیرجان از شهروندان سیرجانی در خواست داریم این ویروس را جدی بگیرند.

وی افزود: از همشهریان عزیز تقاضا داریم در اماکن شلوغ و پرجمعیت رفت و آمد نکنند و هرگز به دید بازدید عید نروند و بیماری کرونا را به عنوان عید دیدنی به خانه عزیزان خود منتقل نکنند.

اسدی گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی هرگز دوست و اقوام را از شهرهای آلوده کشور در منازل خود اسکان ندهیم شاید این افراد بدون علائم باشند و در حال گذراندن دوره کمون بیماری باشند و اسکان دادن به این افراد قطعاً خانواده ما را آلوده به این ویروس خواهد کرد.
مدیر گروه بیماری های دانشکده علوم پزشکی سیرجان با بیان اینکه بیمارستان ها جزء سه مکان انتقال ویروس کرونا در سطح کشور بوده است تصریح کرد: افرادی که تب مختصر و علائمی از تنگی نفس دارند قبل از مراجعه به بیمارستان ها به مراکز بهداشتی یا پزشک معتمد مراجعه کنند.
اکبر اسدی اذعان کرد: بدترین پذیرایی عید آجیل است که مرتب دست با دهان ارتباط دارد و از شهروندان درخواست داریم از مصرف تخمه و آجیل فعلا خودداری کنند.

دبیر فنی ستاد کرونا سیرجان بابیان اینکه اگر مردم در منزل نمانند نمی‌توان زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم، گفت: اگر به مدت دو هفته ۷۰ درصد جمعیت شهرستان در منزل بمانند چرخه انتقال ویروس کرونا قطع خواهد شد و پایان فروردین پایانه کرونا ویروس خواهد بود.

وی بیان کرد: جایگاههای سوخت گیری جزو دیگر مکان های آلوده است که حتما باید سوخت گیری توسط پمپچی ها انجام شود واگر سوختگیری توسط خود شما انجام می شودحتما بادستکش یکبار مصرف این کار را انجام دهید.

وی در پایان گفت: در طول روز حداقل سه بار باآب و صابون م دست های خود را بشویید و رعایت فاصله یک ونیم متر راجدی بگیرید و هرگز با کسی روبوسی نکنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.