×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
اجرای طرح غربالگری کرونا ویروس به‌صورت تماس تلفنی و یا از طریق اینترنتی

به گزارش “سیرجان خبر” صبح امروز با حضور فرمانده سپاه بسیج شهرستان سیرجان و معاونت دانشکده علوم پزشکی شهرستان جلسه آموزشی نیروهای بسیجی به منظور اجرای طرح غربالگری کرونا ویروس در سطح شهرستان به‌صورت تماس تلفنی و اینترنتی برگزارشد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان در ابتدای این جلسه گفت: اجرای طرح غربالگری کرونا ویروس به‌صورت تماس تلفنی و یا از طریق اینترنتی از هفته گذشته در شهرستان سیرجان آغاز شده است و از امروز با همکاری نیرو های بسیج اجرای این طرح در سطح شهرستان سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی رسیدن به اهداف طرح غربالگری بیماری کرونا را نیازمند همکاری و همیاری همه مردم دانست و گفت : همکاران ما با همکاری نیروه های بسیجی در مراکز جامع خدمات سلامت از طریق شماره تلفن «۴۰۳۰» با غربالگری افرادی که پرونده الکترونیکی دارند، بیماران مشکوک به کرونا را شناسایی می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان افزود: افراد مشکوک پس از شناسایی با راهنمایی مراقبین برای ویزیت حضوری به پزشک معرفی و بنا بر تشخیص پزشک در صورت نیاز برای انجام اقدامات درمانی و تشخیص به مراکز درمانی اعزام می شوند.

وی به فعالیت ۲ مرکز مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان سیرجان به منظور خدمات‌رسانی به افراد دارای علائم ابتلاء به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: دو کلینیک غربالگری بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت سیرجان همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۴ در محل های مرکز بهداشتی درمانی شهید مکی آبادی واقع در انتهای خیابان شفا نرسیده به تقاطع بلوار شاهد و مرکز بهداشتی درمانی ولیعصر(عج) واقع در ابتدای خیابان انقلاب،
آمادگی ویزیت اولیه و ارائه راهنمایی های حضوری را دارند.

موقری در توضیح سامانه الکترونیکی غربالگری افراد مشکوک به کرونا، افزود: از طریق سامانه salamat.gov.ir با وارد کردن شماره ملی خود به سوالات ساده خود ارزیابی بیماری کرونا ویروس پاسخ داده و راهنمایی لازم را مطابق از طریق پیامک دریافت می‌کنند.

وی از شهروندان خواست سئوالات پرسیده شده چه از طریق تلفنی و چه سامانه الکترونیکی را بادقت و صیحیح پاسخ دهند، چون که مراقب سلامت یا بهورز مربوطه در مرکزخدمات جامع سلامت مسئول پیگیری‌های بعدی فرد مشکوک و اطرافیان وی خواهد بود .

فرمانده سپاه بسیج شهرستان سیرجان درادامه این جلسه گفت: نیرو‌های بسیجی همچون گذشته از جمله هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت، بحران سیل و زلزله، ریشه کنی فلج اطفال، سازندگی منطق محروم تا ریشه کنی و شکست ویروس کرونا در کنار مردم و مدافعان بهداشت و سلامت کشور حضور دارند.

سرهنگ باقری اظهار کرد: نیروهای بسیجی در سطح شهرستان در کنار کادر بهداشت و درمان در حال خدمت رسانی به مردم شهرستان هستند و در اجرای طرح غربالگری کرونا ویروس به‌صورت تماس تلفنی بیش از ۲۰۰ نفر از بسیجیان به کارگیری شده اند.

سرهنگ باقری درپایان افزود:امروز تمامی برادارن و خواهران بسیجی در کنار مدافعان سلامت که درحال خدمت رسانی هستند به میدان آمدند تا بتوانیم به مردم کمک کرده و آن استرس و نگرانی که مردم ما را اذیت می کند با امیدواری و توکل برخداوند از بین ببریم .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.