×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
برگزاری ششمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ارزوئیه

ششمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ارزوئیه برگزار شد.

به گزارش سیرجان خبر؛ پیش از ظهر امروز جلسه قرارگاه پدافند زیستی با هماهنگی سپاه ثارالله استان کرمان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. در این جلسه آخرین وضعیت اقدامات در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان ها بررسی و تشریح شد.

پس از اتمام جلسه ویدئو کنفرانس ششمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ارزوئیه با حضور فرمانده سپاه، رئیس مرکز بهداشت و درمان، معاونین فرمانداری، شهرداری و بخشداری، حراست معدن اسفندقه و جمعی از پایوران در دفتر فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه ارزوئیه برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه ارزوئیه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی بیان کرد: جهت پیشگیری از ورود ویروس کرونا به شهرستان ارزوئیه تیم های ضدعفونی بسیج در ورودی های شهرستان ارزوئیه مستقر می باشد. طی مصوبات جلسه قرارگاه پدافند زیستی روند کنترل ورودی ها و خروجی های شهرستان محکم تر ادامه می یابد تا از ورود خودروهای افراد غیر بومی از استان ها و شهرستان های آلوده به داخل شهرستان جلوگیری شود.

سرگرد رضا اسماعیل کاخ افزود: تیم های جهادگر بسیج متشکل از گروه جهادگران سلامت با حضور میدانی در صحنه به عنوان نیروهای خط مقدم جبهه مقابله با ویروس کرونا پیش قدم هستند و تیم هایی از بسیج جهت ضد عفونی معابر، اماکن و تجهیزات عمومی شهرستان در حال انجام وظیفه می باشد.

فرمانده سپاه ارزوئیه خاطر نشان کرد: امروز همه امکانات و توانمندی های بسیج و سپاه برای مبارزه با کرونا پای کار آمده و با توجه به نبود ماسک آن هم در زمانی که احساس نیاز می شد کارگاه های تولید ماسک به همت گروه های جهادی بسیج آغاز به فعالیت کردند.

دکتر رضا اسماعیل کاخ در ادامه تصریح کرد: تولید ماسک در کارگاه ها توسط جهادگران سلامت با هماهنگی و نظارت کامل سپاه و بسیج و مرکز بهداشت و درمان انجام میگیرد، و تا این لحظه توزیع ماسک برای افراد بی بضاعت به صورت رایگان انجام گرفته است و با توجه به اینکه خرید مواد اولیه ی تولید ماسک هزینه هایی را در برداشته است توزیع ماسک در مکان های مشخص شده برای سایر عموم نیز فراهم شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سپاه در کنار مردم حضور دارد و با همکاری سازمان ها و ارگان های متولی امر پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خدمت مردم است و مواد مورد نیاز اعم از مواد ضدعفونی، بهداشتی و درمانی و تجهیزات لازم در خصوص کنترل بیماری با هماهنگی بسیج سازندگی سپاه تهییه و در اختیار سازمان ها و نهاد ها جهت توزیع قرار می گیرد.

مرتضی امیری پاک رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارزوئیه با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان شهرستان از لحظه ورود این ویروس به صورت آماده باش هستند، خاطر نشان کرد: سامانه سلامت به آدرس https://salamat.gov.ir در خدمت مردم شریف ارزوئیه است و پس از ثبت در سامانه به کادر بهداشت و درمان ارجاع داده می شوند.

وی در ادامه افزود: گروه های در معرض خطر کرونا ویروس، افراد با سابقه ی بیماری خاص و افراد دچار نقص سیستم ایمنی بدن هستند و طبق رصدهای انجام گرفته از سمت مرکز بهداشت و درمان، غربالگری های انجام گرفته بر روی ۳۷ هزار نفر از مردم نشان داده است، سلامت مردم شهرستان تا این لحظه حفظ شده است.

امیری پاک در کنترل جدی ورودی ها و خروجی های شهر عنوان کرد: جابه جایی ها تا کنون از عوامل نشر دهنده ی قوی این ویروس به شمار می رود که کنترل درست و جدی در حیطه ی ورودی های شهر از انتقال این ویروس به شهرستان جلوگیری می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همکاری سپاه و بسیج تا این لحظه برای همگان مشهود است و جهادگران سلامت بازو قویِ مجموعه ی بهداشت و درمان شهرستان هستند.

انتهای پیام/تاراش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.